Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

سرمایه‌گذاری در کانادا: یک مقایسه بین‌المللی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرمایه‌گذاری نقش بزرگی در رشد اقتصادی و استانداردهای بالای زندگی دارد و این نقش را از طریق افزایش بهره‌وری نیروی کار و تغییرات تکنولوژیکی انجام می‌دهد. در ادامه به آمارهای مقایسه‌ای سرمایه‌گذاری در کانادا توجه نمایید.

نرخ رشد هزینه‌های کل سرمایه‌گذاری در کانادا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ به طرز قابل توجهی در مقایسه با دوره‌های پیشین کند شده است. به علاوه نرخ رشد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷  پایین‌تر از هر دوره دیگری از سال ۱۹۷۰ به بعد بوده است.

در سال‌های اخیر بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ سرمایه‌گذاری کل در کانادا به طور چشم‌گیراز نرخ رشد بالاتری نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته برخوردار بوده است اما از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نرخ رشد سرمایه‌گذاری کانادا به طور چشم‌گیری به میزانی پایین‌تر از نرخ رشد ایالات متحده آمریکا و چندین کشور توسعه‌یافته دیگر رسید.

به علاوه سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در کانادا به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری کل کمترین میزان را در بین مجموعه کشورهای توسعه‌یافته از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ داشته است. عملکرد نسبتا ضعیف کانادا در سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌ها  از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ مشخص شده است.

این عملکرد نسبتا ضعیف اخیر منجر به پایین آمدن سهم دو دسته کلیدی سرمایه‌گذاری‌های مربوط به کسب وکار درکانادا شده است:  سرمایه‌گذاری درمحصولات ماشینی و تجهیزات صنعتی و حقوق مربوط به مالکیت معنوی. سهم این دارایی‌ها در سرمایه‌گذاری کل در کانادا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نسبت به سهم این دو دارایی در سرمایه‌گذاری کل سایر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD ) سیر نزولی داشته است.

این بولتن بین‌المللی مقایسات از دل‌نگرانی‌های به وجودآمده درهرکجا نسبت به قدرت رقابتی و عملکرد بهره‌وری آتی بخش تجاری کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته حمایت می‌کند. با توجه به این سوابق اقتصادی ایجاد اصلاحات و بهبود در شرایط سرمایه گذاری‌های مربوط به کسب وکار در کانادا باید در الویت برنامه‌های دولت‌های فدرال و محلی قرار بگیرد.
منبع: fraserinstitute