Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

پیاده روی پنگوئن ها در باغ وحش کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار است که اعضای خانواده پنگوئن های پادشاه در باغ وحش کلگری  پیاده روی کنند. پیاده روی روزانه پنگوئن ها به همراه مردم نیز از روز شنبه گذشته آغاز شد است. (به گزارش CBC/ Mike Symington)

پاهای این پنگوئن ها برای پیاده روی ساخته شده است، و در صورتیکه شرایط آب و هوایی اجازه دهد، هر روز این کار را در باغ وحش کلگری انجام می دهند.

پیاده روی روزانه پنگوئن ها از روز شنبه، ساعت 11، آغاز خواهد شد که در آن خانواده پنگوئن های پادشاه نمایش داده می‌شوند.

به گفته دکتر Malu Celli، مسئول رسیدگی به حیوانات در باغ وحش کلگری، این پیاده روی ها بخشی از برنامه بهبود شرایط حیوانات است. او در ادامه گفته است که: “پنگوئن ها واقعا آن را دوست دارند، و این کار به آنها کمک می کند تا حرکت داشته باشند، چیزهای متفاوت را تجربه کنند، و مهمانان باغ وحش آنها را ببینند، و همانقدر که ما پنگوئن ها را دوست داریم، مهمانان نیز آنها را دوست داشته باشند.”

محدودیت های آب و هوایی

برخی شرایط آب و هوایی می تواند این پیاده روی را محدود کند، دمای هوا

  • نباید کمتر از -25 درجه سانتیگراد
  • و بالاتر از 5 درجه سانتیگراد باشد

این ها پنگوئن های قطبی هستند و دمای بالاتر از 5 درجه سانتیگراد، هوا برای آنها خیلی خوب نیست. و ما نگران سلامتی آنها هستیم، برای همین آنها را به داخل می بریم.

همچنین، این شرایط ممکن است برای پنگوئن های مسن تر و همچنین افرادی که برای دیدن آنها به باغ وحش آمده اند، سخت باشد. این موضوع نیز برای ما مهم است، اگر باد شدیدی بوزد، پیاده روی را کنسل می کنیم، چرا که باد می تواند ذراتی را با خود بیاورد و آنها تنفس کنند که برایشان خوب نیست و می تواند باعث بیماری آنها شود.

پیاده روی 15 دقیقه ای روزانه، از محل Penguin Plunge شروع شده، و تا پل Discovery Trail ادامه پیدا می کند، و سپس به محل اقامت پنگوئن ها برمی گردد.

پس از 7 سال، این پیاده روی ها هنوز هم طرفداران خودش را دارد.

به گفته Celli: “فکر می کنم مردم از دیدن پنگوئن ها، خارج از محیط زندگی معمول آنها و پیاده روی در کنار پنگوئن ها لذت می برند.”

امسال باغ وحش در نظر دارد تا چالش “یک درجه تفاوت” را در روز شروع این برنامه، معرفی کند، تا بازدیدکنندگان را ترغیب کند که در این تغییر کوچک مشارکت داشته باشند.

به گفته Celli: “ما سعی داریم تا از همه بخواهیم که امسال در چالش یک درجه تفاوت شرکت کنند. از آنها میخواهیم که دمای شوفاژ را یک درجه کمتر کنند، و به جای آن یک لایه لباس بیشتر بپوشند.”

“با این کار، ما انرژی کمتری مصرف خواهیم کرد و به حیوانات قطبی کمک می کنیم، چرا که آنها به شدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی هستند.”

منبع: CBC