Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

قیمت بنزین در بریتیش کلمبیا رکورد زد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به لطف افزایش قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های بریتیش کلمبیا قیمت بنزین در کانادا رکورد جدیدی را ثبت کرد.

در حالی که درباره افزایش هرچه بیشتر قیمت بنزین در ونکوور هشدار داده‌ بودند، افرادی که روزهای گذشته به پمپ بنزین‌ها مراجعه کرده بودند حسابی شکه شدند.

حداقل یک پمپ بنزین در مترو ونکوور جمعه گذشته رکورد زد. Dan McTeague‌ تحلیلگر نفت GasBuddy.com در توییتی نوشت: قیمت بنزین در منطقه به بالاترین مقدار خود رسیده است.

وبسایت GasBuddy.com برای قیمت بنزین کلگری چیزی حدود ۱.۱۴ سنت برای هر لیتر را نشان میداد.

قیمت بنزین تورنتو نیز بین ۱.۱۴ سنت تا ۱.۱۸ سنت تغییرات داشته است. در مونترال قیمت‌ها بیشتر از کلگری بود اما با ۱.۳۱ تا ۱.۳۵ سنت هنوز فاصله زیادی با قیمت‌های ونکوور داشت.

در اوایل هفته گذشته McTeague گفت که بریتیش کلمبیا در حال افزایش نرخ مالیات بر کربن است.

این افزایش در ماه آوریل سال گذشته آغاز شد، زمانی که نرخ مالیات ۳۵ دلار برای هر تن بود. قرار است هر سال این نرخ 5 دلار در هر تن افزایش یابد تا زمانی که تا سال ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار برای هر تن برسد.

یعنی یک سنت به مالیات فعلی اضافه شده و میزان مالیات کربن به ۹ سنت بر لیتر می رسد. او همچنین ادامه داد که اواخر ماه آوریل امسال پمپ بنزین‌ها به وضعیت summer blend تغییر وضعیت خواهند داد.

در این صورت قیمت‌ها در مقایسه با زمستان افزایش خواهند یافت و رانندگان باید انتظار چند سنت افزایش را داشته باشند.

Dan McTeague، تحلیلگر ارشد نفتی GasBuddy می‌گوید: قیمت بنزین در حالت افزایش فصلی قرار دارد و ما با اتمام زمستان شروع رشد قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود. در حال حاضر، قیمت‌ها به طور میانگین ۲۰ سنت به ازای هر لیتر افزایش یافته است، اما ترافیک جاده‌ها نیز هر روز بیشتر می‌شود.

منبع: Dailyhive