Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

کدام صندلی هواپیما در برابر کرونا امن‌تر است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انتخاب صندلی هواپیما نیاز به مهارت خاص خود دارد و باید فاکتورهایی چون فضای پا، مناسب بودن برای خواب و امکان خروج سریع از هواپیما را مدنظر داشته باشید. پس از شیوع ویروس کرونا فاکتور جدیدی بنام محفوظ بودن در برابر کرونا نیز به آن اضافه شده است.

شرکت‌های هواپیمایی با کاهش ظرفیت پروازها یا خالی گذاشتن ردیف میانی هواپیما سعی کرده‌اند فاصله میان مسافرین را افزایش دهند و به این ترتیب شانس حضور در پروازی با ظرفیت 50 درصد یا حتی کمتر بیشتر از هر زمان دیگریست.

بعلاوه الزامی بودن ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فیلترهای مخصوص برای تهویه کابین خطر ابتلا به کرونا را حتی از فروشگاه‌‎ها کمتر کرده است.

قانون اول: تا جای ممکن در کنار دیگران ننشینید. هرچه ازدحام بیشتر شود خطر انتشار ویروس نیز افزایش می‌یابد.

استفاده از اپلیکیشن‌ شرکت‌های هواپیمایی بهترین راه برای یافتن صندلی مناسب است. معمولا تا یک ساعت پیش از پرواز امکان تغییر وجود دارد و کافیست در مقابل گیت چیدمان نهایی صندلی‌ها را مشاهده کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید. گاهی امکان تغییر صندلی در گیت یا حتی داخل هواپیما نیز وجود دارد.

ساندرا آلبریچ اپیدمیولوژیست در مدرسه پزشکی Mailman کلمبیا معتقد است نشستن در کنار دیگران آنچنان هم خطرناک نیست. او احتمال ابتلا به COVID-19 را وابسته به فاکتورهای گوناگون در طول سفر می‌داند که باید با رعایت دستورالعمل‌ها آن را کاهش دهیم.

اما برگردیم سر اصل مطلب! از نظر تئوری کنار پنجره ایمن‌ترین صندلی هواپیما قرار دارد. در این حالت نزدیک‌ترین مسافر در ردیف میانی یا حتی آن سوی هواپیما مستقر شده و در هر ظرفیت شعاع اطراف شما به نسبت دیگران ازدحام کمتری دارد.

البته دکتر آرنولد برنت پروفسور مدیریت آمار در مدرسه M.I.T. Sloan خطر انتشار ویروس از طریق رفت‌وآمد مسافرین در راهرو به صندلی‌های جانبی را نیز ناچیز ارزیابی می‌کند. او زمان کوتاه عبور افراد و داشتن ماسک را از دلیل این امر می‌داند.

ولی کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، شما بدنبال صندلی‌های کنار پنجره بگردید!

رعایت این نکات الزامی است :

  • همیشه ماسک بزنید
  • فقط در منزل یا داخل هواپیما غذا و خوراکی بخورید
  • هنگام خروج از هواپیما از ایجاد ازدحام بپرهیزید و صبور باشید
  • هرچند پیشبینی شده سفرهای چندانی در تعطیلات پایانی سال انجام نشود اما تا جای ممکن بهتر است تاریخ پرواز را به قبل یا بعد از تعطیلات و مناسبت‌ها موکول کنید

منبع: The New York Times