Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

هرآنچه که پیش از شرکت در انتخابات باید بدانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر تاکنون در هیچ رویداد انتخاباتی شرکت نکرده‌ باشید احتمالا در اولین تجربه خود قدری دستپاچه خواهید شد، اما اصلا جای نگرانی نیست.

پاییز امسال تمام شهروندان کانادایی که بیش از 18 سال سن دارند می‌توانند با شرکت در انتخابات فدرال 2019 صدای خودشان را به گوش سیاستمداران برسانند. نداشتن دانش سیاسی کافی نباید باعث نگرانی شما شود زیرا افراد بسیاری از شرایطی مشابه شما برخوردارند. بعلاوه این موضوع نباید مانعی برای رای دادن شما به کاندیدای مورد نظرتان گردد. اگر اطمینان دارید نامزد مربوطه قادر است در چهار سال آینده کشور را به خوبی اداره کند بهتر است حتما به او رای دهید.

سازمان Elections Canada که آژانسی مستقل و غیر حزبی است مسئول برگزاری انتخابات فدرال می‌باشد. این سازمان تلاش می‌کند تا اطلاع‌رسانی‌های لازم را درباره زمان برگزاری، محل صندوق‌های رای و انواع روش‌های رای‌دهی انجام دهد. در ادامه گفته‌های بالا برخی نکات که باید پیش از رفتن به پای صندوق‌های رای بدانید ذکر شده‌اند.

زمانی که به ایستگاه‌های رای‌دهی می‌رسید یکی از مسئولان انتخاباتی به شما خوش‌آمد خواهد گفت و میز بعدی که باید به آن مراجعه کنید را به شما نشان می‌دهد. سپس یکی دیگر از مسئولان انتخاباتی از شما خواهد خواست تا مدارک شناسایی و آدرس خود را به او ارائه دهید.

سازمان Elections Canada گواهینامه رانندگی، کارت‌های شناسایی استانی و منطقه‌ای و بسیاری از کارت‌های شناسایی دیگر را به عنوان مدارک شناسایی می‌پذیرد. پس از آن یک مسئول انتخاباتی دیگر اسم شما را در لیست رای‌دهندگان پیدا کرده و یک برگه رای تا شده را به شما تحویل خواهد داد.

در ادامه به منظور اطمینان از محفوظ ماندن اطلاعات درون برگه رای به پشت محل مخصوص رای‌دهی خواهید رفت و پس از انتخاب و تا کردن مجدد برگه، باید آن را به مسئول انتخاباتی مربوطه برگردانید. در این مرحله مسئول انتخاباتی با برداشتن نوار روی برگه اعتبار آن برای انداختن به درون صندوق را تایید می‌کند. سپس آن‌ها برگه رای را به شما باز می‌گردانند تا آن را به درون صندوق رای بیاندازید. به همین سادگی!

در صورتی که حین انجام مراحل رای‌دهی به کمک احتیاج پیدا کنید می‌توانید به یکی از مسئولان انتخاباتی مراجعه کنید. آن‌ها از کمک کردن به شما بسیار خوشحال خواهند شد.

به عنوان مثال در صورتی که نیاز به مترجم زبان دارید و یا به ترجمه علائم در هنگام رای‌دهی نیاز پیدا کردید حتما به یکی از مسئولان انتخاباتی بگویید. همچنین شما می‌توانید از ابزار و خدمات کمکی متنوعی که در ایستگاه‌های انتخاباتی وجود دارند بهره‌مند شوید.

بعلاوه در صورتی که برای پر کردن برگه رای به کمک احتیاج دارید و یا کسی را برای کمک همراه خود آورده‌اید حتما مسئولان انتخاباتی را از قبل در جریان بگذارید.

اما اگر در روز انتخابات در خانه نبودید و یا وقتتان پر بود چه؟ آیا برای آن نیز راه‌حلی وجود دارد؟ شما می‌توانید از صندوق‌های رای زودهنگام استفاده کنید. این صندوق‌های رای در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه در هفته پیش از برگزاری انتخابات و از ساعت 9 صبح تا 9 شب برای انداختن برگه‌های رای پیشبینی شده‌اند. همچنین شما می‌توانید از برگه رای ویژه در هرکدام از دفاتر Elections Canada در سرتاسر کشور و یا ایمیل مربوطه استفاده کنید. محدودیت‌های زمانی رای‌دهی برای این روش‌ نیز اعمال می‌شوند.

برای کسب اطلاعات رسمی بیشتر درباره ثبت‌نام و رای‌دهی به وبسایت elections.ca مراجعه کنید و یا با شماره 6868-463-800-1 تماس بگیرید. شما همچنین می‌توانید برای دریافت آخرین اخبار به حساب Elections Canada در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یوتویوب بروید.

منبع: Daily Hive