Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

اعلام وضعیت اضطراری در نوااسکوشا به دلیل شیوع کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی نوااسکوشا با هدف اجرای سیاست‌های جدید با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری COVID-19 در این استان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که هفت مورد جدید ابتلا به کروناویروس در این استان شناسایی شدند و تعداد بیماران در نوااسکوشا به 28 نفر رسید. از این تعداد دو نفر تحت مراقبت‌های بیمارستانی قرار دارند. تا به امروز تمام موارد شناسایی شده بیماری در این استان یا سابقه سفر به خارج داشته‌اند یا با شخصی که به تازگی از سفر بازگشته در تماس بوده‌اند.

همچنین از امروز تجمعات بیش از پنج نفر در کل استان ممنوع است.

مرزهای زمینی با سایر استان‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر دریایی نوااسکوشا نیز از ساعت 6 صبح روز دوشنبه 23 مارس به شدت کنترل می‌شوند. هرکس که قصد وارد شدن به استان را داشته باشد متوقف شده، از او سوالات مشخصی پرسیده می‌شود و باید 14 روز نیز در قرنطینه بماند. البته کارکنان بخش بهداشت و درمان، کسب‌وکارها و بخش‌های حمل‌ونقل از این قاعده مستثنی هستند.

از این پس نیروی پلیس نیز اجازه خواهد داشت تا بر اجرای قوانین جدید بهداشتی، مخصوصا قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی نظارت کند. افراد خاطی ممکن است تا 1،000 دلار جریمه شوند و کسب‌وکارهایی که قوانین را زیر پا بگذارند تا 7،500 دلار جریمه می‌شوند. هر فرد و شرکت می‌تواند در طول روز چندین بار جریمه شود.

علاوه بر این‌ها برای کسانی که اقدام به بالا بردن قیمت اجناس و خدمات می‌کنند نیز جریمه در نظر گرفته شده است.

نخست‌وزیر استفن مک‌نیل در اطلاعیه‌ای گفت: گرفتن این تصمیمات برای ما ساده نبوده است. قوانین جدید به شهروندان جدی بودن شرایط و خطرناک بودن این بیماری را دیکته خواهند کرد. این دستورات ممکن است سختگیرانه به نظر برسند اما عمل به آن‌ها کاملا لازم است. اگر می‌خواهیم از شیوع بیشتر COVID-19 جلوگیری کنیم هرکدام از ما باید به تعهدات اخلاقی و قانونی خود در قبال آن عمل کنیم.

بر اساس قوانین جدید تنها کسب‌وکارها و محل‌های کار ضروری به فعالیت خود ادامه خواهند داد. البته کارکنان این مراکز نیز باید مقررات رعایت فاصله اجتماعی حداقل دو متری را رعایت کنند. همچنین محیط‌های کار باید حداقل دو بار در روز ضدعفونی و پاکسازی شوند.

تمام پارک‌ها، سواحل و جاذبه‌های توریستی استان تعطیل شده‌اند. با اینحال مسیرهای پیاده‌روی و تمرین سطح استان باز بوده و در صورت رعایت فاصله اجتماعی و تجمع کمتر از پنج نفر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بعلاوه با هدف سرعت بخشیدن به فرایند آزمایش و دریافت نتیجه شهروندان از این پس آزمایشگاه Queen Elizabeth II Health Sciences Centre در هالیفاکس نیز مجوز اعلام جواب مثبت و منفی آزمایشات COVID-19 را خواهد داشت. بنابراین دیگر نیازی به ارسال آزمایشات به آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی در وینیپگ نیست و همین موضوع تا حد زیادی از زمان اعلام نتایج می‌کاهد.

منبع: Daily Hive