Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

اختصاص بودجه 10 میلیون دلاری اونتاریو برای مراقبت از سالمندان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان استانی اونتاریو اعلام کرده‌اند که 10 میلیون دلار را برای حمایت از سالمندان سرتاسر اونتاریو همزمان با گسترش شیوع COVID-19 اختصاص می‌دهند. در این اطلاعیه از کسانی که بیش از 70 سال سن دارند خواسته شده تا حد ممکن در منزل بمانند.

روز دوشنبه نخست‌وزیر داگ فورد گفت دولت او در حال همکاری با کسب‌وکارها و سازمان‌های داوطلب و غیرانتفاعی است تا شرایط را برای ماندن سالمندان در قرنطینه خانگی و رعایت فاصله اجتماعی آسان‌تر از پیش کند.

این بودجه جدید به سازمان‌های محلی کمک می‌کند تا بتوانند بسته‌های غذایی، دارویی و دیگر نیازهای ضروری سالمندان را به صورت هماهنگ شده تهیه و توزیع کنند.

علاوه بر این فورد اعلام کرد که آن‌ها در حال رایزنی با فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها هستند تا ارسال خریدهای انجام شده توسط افراد سالمند را در اولویت قرار دهند و ساعاتی از شبانه‌روز را نیز برای خرید این گروه تخصیص دهند.

این کمک مالی مبالغ اختصاص یافته توسط دولت در برنامه Ontario’s Action: Responding to COVID-19 را به دو برابر افزایش می‌دهد.

مبلغ 10 میلیون دلاری مذکور برای بهبود وضعیت زندگی سالمندان در محیط خانه منظور شده و علاوه بر آن 20 میلیون دلار نیز با هدف محافظت بیشتر از سالمندان و برای افزایش کنترل بیماری‌های عفونی و اجرای شیوه‌های غربالگری در خانه‌های سالمندان در دو سال آینده تخصیص یافته است.

همچنین 243 میلیون دلار دیگر نیز به مراکز مراقبت طولانی‌مدت از سالمندان که به صورت شبانه‌روز و در تمام ایام هفته فعال هستند تخصیص پیدا کرده تا خدمات بهتر و موثرتری به آن‌ها ارائه دهند. این بودجه برای افزایش تعداد کارمندان، ضدعفونی بیشتر محیط و بالا بردن ظرفیت نگهداری مراکز هزینه می‌شود.

فورد در ادامه اشاره کرد که بر اساس قوانین جدید استانی در دوران قرنطینه مراجعه غیرضروری نزدیکان و اعضای خانواده سالمندان به این مراکز نیز ممنوع است.

آقای فورد گفت: ما باید خیلی مراقبت شهروندان سالمند باشیم و دولت تلاش دارد مطمئن شود این تدابیر محافظتی همزمان با شیوع COVID-19 افزایش خواهد یافت.

نخست‌وزیر از شهروندان استان خواسته تا در صورت مشاهده افراد سالخورده که دارای نیاز خاصی هستند آن‌ها را به مسئولان گزارش دهند تا کمک‌های لازم به منظور محافظت از آن‌ها برای ماندن در قرنطینه خانه در زمان شیوع کروناویروس را دریافت کنند.

فورد در ادامه گفت قوانین سختگیرانه‌تری برای برخورد با کسانی تنظیم می‌شود که محدودیت‌های اجتماعی تعیین شده را رعایت نمی‌کنند.

فورد افزود در اواخر هفته‌ای که گذشت و با گرم‌تر شدن هوا برخی از شهروندان به صورت گروهی در اماکن عمومی مشاهده شده‌اند.

او گفت: خیابان‌ها کاملا شلوغ بود و این به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. هرکس وظیفه دارد در شرایط کنونی قوانین را کاملا رعایت کند. در صورتی که این عده به رفتار خود ادامه دهند مجبور هستیم اقدامات سختگیرانه‌تری اتخاذ کنیم.

فورد می‌گوید منتظر نتیجه مشورت با تیم پزشکی و دولت فدرال می‌ماند تا تصمیم نهایی درباره قوانین جدید را اعلام کند.

نخست‌وزیر به اهالی اونتاریو تضمین داد که در صورت همکاری و رعایت قوانین شرایط استان با آن‌چه در ایتالیا یا اسپانیا رخ داده متفاوت خواهد بود. برای رسیدن به این مهم ساکنین باید وضعیت کنونی را جدی بگیرند و از اقشار آسیب‌پذیر جامعه همچون سالمندان محافظت کنند تا بیماری بیش از این گسترش پیدا نکند.

او افزود: ما باید از سالمندان خود مراقبت کنیم. هر شهروندی که بیش از 70 سال سن دارد یا سابقه بیماری داشته نباید به هیچ عنوان از خانه خارج شود.

دکتر دیوید ویلیامز مدیر ارشد پزشکی اونتاریو نیز صحبت‌های نخست‌وزیر را تایید کرد.

آقای ویلیامز در اظهاراتی گفت: شهروندان سالخورده اونتاریو بیش از سایرین در معرض خطرات ناشی از کروناویروس هستند. من از کسانی که بیش از 70 سال سن دارند عاجزانه خواهش می‌کنیم تا زمان عادی شدن شرایط از قرنطینه خانگی خارج نشوند. به این ترتیب تنها در مواقع خیلی ضروری باید از خانه خارج شوید. تا جای ممکن خریدهای خود را با استفاده از روش‌های آنلاین و تلفنی انجام دهید و در مواقع ضروری از دوستان و همسایگان خود بخواهید به شما کمک کنند. این وضعیت علاوه بر سالمندان برای شهروندانی که دارای ضعف سیستم ایمنی بدن هستند یا سابقه ابتلا به بیماری را دارند نیز صدق می‌کند.

در تاریخ 30 مارس تعداد 351 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان شناسایی شدند و آمار مبتلایان اونتاریو به رقم 1،706 نفر رسید. تاکنون 32 نفر به دلیل ابتلا به COVID-19 در استان جان خود را از دست داده‌اند و 351 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: Daily Hive