Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

احتمال وضع محدودیت‌‌های سفر بین استانی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان East Kootenay از مقامات استانی بریتیش‌کلمبیا خواسته‌اند تا مرزهای این استان با آلبرتا را بر روی سفرهای غیرضروری ببندند.

علاوه بر این آن‌ها در نامه‌ای که به بانی هنری مسئول بهداشت استان ارسال کرده‌اند از او خواسته‌اند تا انجام سفرهای کمپینگ شخصی را نیز ممنوع اعلام کند. هم‌اکنون دیگر استان‌های کشور با وضع قوانین مشابه یا ایجاد ایستگاه‌های بهداشتی سفرهای داخلی را کنترل کرده و قوانین قرنطینه را به صورت سختگیرانه‌‍تری اجرا می‌کنند.

باب گی رئیس این منطقه اعلام کرده نگران آن است سفرهای توریستی و غیرضروری از آلبرتا و نواحی دیگر بریتیش‌کلمبیا موجب بدتر شدن شرایط بیماری و افزایش فشار بر بیمارستان‌های کوچک منطقه شوند.

او در اینباره گفت: ما همواره از ورود این مسافران به منطقه خود استقبال می‌کنیم زیرا به بخش گردشگری که اقتصاد ما را رونق می‌بخشد کمک شایانی می‌کند، اما شرایط کنونی فرق می‌کند.

RDEK در جنوب‌شرق بریتیش‌کلمبیا واقع شده و با استان آلبرتا هم‌مرز است. هرساله عده زیادی برای انجام کمپینگ به این ناحیه سفر می‌کنند.

در ادامه نامه او آمده: با در پیش بودن تعطیلات Easter انتظار آن می‌رود تعداد زیادی در رویدادهای غیررسمی mud-bogging شرکت کنند که بسیار نگران‌کننده است. از آن‌جایی که خدمات بهداشتی و درمانی در East Kootenay تنها جوابگوی جمعیت دائمی منطقه است ورود مسافران فشار مصاعفی به این بخش می‌آورد.

تاکنون در ناحیه RDEK تعداد 128 مورد مثبت ابتلا به COVID-19 شناسایی شده است.

دکتر هنری در واکنش به این درخواست گفت او از قدرت کافی برای بستن مرزها برخوردار نیست و گمان نمی‌کند چنین اقدامی ضروری باشد. مسئولان استانی در بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا اقدامات بسیار مشابهی اتخاذ کرده‌اند و شهروندان هر دو استان نیز به آن‌ها عمل می‌کنند.

ایرول مندز پروفسور قانون اساسی در دانشگاه اتاوا می‌گوید محدود کردن سفرهای داخلی برخلاف Charter of Rights and Freedoms است اما امکان اجرا شدن آن وجود دارد.

او افزود: این قانون مانع اجرای چنین محدودیت‌هایی توسط دولت نمی‌شود اما باید شواهد کافی برای آن وجود داشته باشد. از طرفی بسیار مهم است دولت پیش از اجرای هرگونه محدودیت علت اصلی وضع آن را به مردم اعلام کند.

فدراسیون Sovereign Indigenous Nations در ساسکچوان نیز از نخست‌وزیر اسکات مو درخواست کرده‌اند تا مرزهای استان را ببندد. آن‌ها در تاریخ 21 مارس مراتب نگرانی خود درباره ورود مسافران از نقاط مختلف کانادا و احتمال ابتلای آن‌ها به COVID-19 را اعلام کردند. با اینحال مقامات ساسکچوان مرزهای خود را بر روی سفرهای غیرضروری نبست.

البته برخی از استان‌ها و نواحی مانند Nunavut و New Brunswick این محدودیت را اعمال کرده‌اند. در کبک ایستگاه‌های بازرسی پلیس در مبادی ورودی و بندرهای استان ایجاد شده و از ورود مسافران غیرضروری جلوگیری می‌کنند.

مسافران پس از ورود به Yukon و برخی دیگر از استان‌ها نیز باید در قرنطینه خانگی بمانند.

منبع: The Globe and Mail