Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

آلبرتا از تمام کسانی که علائم کروناویروس دارند تست می‌گیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در طول 24 ساعت گذشته 81 مورد جدید ابتلا به کروناویروس و دو مورد مرگ بر اثر بیماری گزارش شده است. به این ترتیب آمار مبتلایان و مرگ‌و‌میر استان بر اثر کروناویروس به 1،732 و 46 رسیده است.

همچنین روز دوشنبه دکتر دینا هینشاو رئیس ارشد بهداشت آلبرتا اعلام کرد 877 بیمار نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

دو مورد جدید مرگ مربوط به یک زن حدودا 80 ساله ساکن مرکز مراقبتی Carewest Sarcee در کلگری و یک مرد حدودا 80 ساله ساکن ناحیه کلگری است.

کارشناسان معتقد هستند 254 مورد از مبتلایان در داخل استان بیمار شده‌اند.

خانم هینشاو توضیحاتی نیز درباره پروتکل تست کرونا استان داد که از امروز اجرا خواهد شد.

بر این اساس تمام شهروندان آلبرتا که دارای علائم تب، سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی یا گلو درد هستند مشمول انجام آزمایش کرونا ویروس هستند.

او در اینباره گفت: امیدوارم تا زمانی که ظرفیت آزمایشگاهی و تعداد کیت‌ای تست به ما اجازه دهند بتوانیم از شهروندان استان آزمایش بگیریم. با انجام تست از تمام شهروندان دارای علائم بیماری تصویر بهتری از شیوع ویروس و وضعیت بهداشتی استان خواهیم داشت.

از تمام افرادی که چنین علائمی دارند خواسته شده تا در خانه مانده و پیش از هر چیز در ارزیابی آنلاین AHS شرکت کنند.

تاکنون 77،007 مورد تست در استان انجام شده، اما در دو هفته گذشته ظرفیت آزمایش آلبرتا افزایش یافته است.

هم‌اکنون در صورتی که مواد شیمیایی لازم موجود باشد می‌توان روزانه 7،400 تست آزمایشگاهی در استان انجام داد. به گفته خانم هینشاو قرار است تا پایان ماه این رقم به 9،000 تست در روز و تا اواخر ماه می به 20،000 تست در روز برسد.

به گفته او با گذشت زمان وضعیت آزمایش و نظارت بر بیماران در استان بهبود پیدا خواهد کرد: ما در روزهای آینده آمارهای بیمارستانی COVID-19 را منتشر می‌کنیم که تصویر بهتری از وضعیت شیوع بیماری در چند هفته گذشته به ما خواهد داد.

آمار تفکیکی مبتلایان در سطح استان به صورت زیر است:

ناحیه کلگری: 1114

ناحیه ادمونتون: 399

ناحیه North: 105

ناحیه Central: 74

ناحیه South: 33

ناشناس: 7

براساس آمار دولتی 37 مورد از 46 مرگ ثبت شده در استان مربوط به شهروندانی بوده که 70 سال یا بیشتر سن داشته‌اند.

در حال حاضر 47 بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند. 14 نفر از آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند.

بیشتر موارد مرگ‌ومیر متعلق به مراکز نگهداری از سالمندان همچون McKenzie Towne در کلگری، Manoir du Lac در ناحیه North و Shepherd’s Care Foundation Kensington Village در ادمونتون است.

به دلیل وضعیت موجود در مراکز مراقبت از سالمندان مسئولان دولتی به کارکنان این مراکز دستور داده‌اند تا همواره ماسک به صورت داشته‌ باشند. در غیر اینصورت باید فاصله دو متری خود از سالمندان را حفظ کنند. همچنین مسئولان از این کارکنان خواسته‌اند تنها در یک محل فعالیت کنند تا جلوی انتشار احتمالی ویروس به دیگر مراکز گرفته شود.

دستورالعمل‌های جدید از این هفته در استان اجرا خواهند شد.

منبع: CBC