Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

در صورت دریافت هردو کمک مالی CERB و EI چه باید کرد؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هفته گذشته مبالغ ماه اول مربوط به Emergency Response Benefit (CERB) به حساب شهروندانی که درآمد خود را به دلیل کرونا ویروس از دست داده بودند واریز شد.

همزمان مشخص شده برخی به اشتباه دو کمک‌هزینه Employment Insurance (EI) و CERB را دریافت کرده‌اند.

به احتمال زیاد این اشتباه برای آن دسته از شهروندان پیش آمده که در تاریخ 15 مارس یا پس از آن شغل خود را از دست داده و بلافاصله درخواست خود برای دریافت EI را ارسال کرده‌اند. البته عده‌ای نیز جزو این گروه نبوده‌اند.

بنا به اعلام دولت فدرال در صورتی که شغل خود را پس از تاریخ 15 مارس از دست داده‌ و درخواست دریافت EI را ارسال کرده‌اید به صورت اتوماتیک در لیست CERB قرار خواهید گرفت. البته به نظر می‌رسد برخی به این اطلاعیه دولت بی‌توجه بوده و برای هر دو کمک‌هزینه ثبت‌نام کرده‌اند.

در هر صورت این اشتباه پیش آمده و مسئولان دولتی در اولین فرصت به ایرادات پیش آمده رسیدگی خواهند کرد. از آنجایی که شماره بیمه اجتماعی افراد برای ثبت‌نام در هر دو برنامه مورد استفاده قرار گرفته شناسایی این موارد کار چندان سختی نخواهد بود.

با ثبت‌نام در برنامه CERB دولت حداکثر به مدت چهار ماه ماهیانه 2،000 دلار به حساب شهروندان کانادایی واجد شرایط واریز می‌کند. چنانچه مشمول دریافت EI شده باشید برنامه CERB متوقف شده و پرداخت‌ها از طریق EI به حساب واریز خواهد شد.

در صورتی که به حساب شما هر دو کمک‌هزینه واریز شده بهتر است این مبالغ را خرج نکنید و منتظر برداشت آن‌ها از حساب خود باشید. مطمئنا طلبکار بودن از دولت بهتر از بدهکار بودن به آن است!

هر دو کمک‌هزینه EI و CERB مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. از اینرو بهترین کار کنار گذاشتن هزینه مالیات آن‌ها از همین حالا است تا در سال آینده هزینه اضافی برای شما ایجاد نکند.

منبع: BNN Bloomberg