Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

طبق یک بررسی نیمی از کانادایی ها منتظر قرنطینه برای موج دوم ویروس کرونا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

موسسه Angus Reid نتایج یک بررسی را به تازگی منتشر کرده که نشان میدهد نیمی از کانادایی ها مطمئن هستند که جامعه برای موج بعدی ویروس کرونا مجددا وارد قرنطینه خواهد شد. این مطالعه که بین 10 و 11 جولای با 1503 شرکت کننده به صورت آنلاین انجام شد، نشان داد که نیمی از شرکت کنندگان با اطمینان گفتند در صورت لزوم اجتماعات و دورهمی‌هایشان مطابق دستورالعمل‌های شیوع موج اول ویروس کرونا برگزار خواهد شد؛ شستن دستها، رعایت فاصله فیزیکی و اجتناب از حضور غیرضروری در ملاعام.

با این حال نظر تعداد زیادی از کانادایی‌ها برعکس بود و خیلی خوش‌بین نبودند که اطرافیانشان بتوانند مثل بهار گذشته(موج اول همه گیری کرونا) در قرنطینه بمانند و به دستورالعمل‌های اعلام شده وفادار بمانند.

covid19

بررسی شرکت کنندگان بر اساس محل سکونت نشان داد که ساکنین آلبرتا کمترین میزان خوش‌بینی را نسبت به استقبال مردم از قرنطینه بعدی دارند در حالی که ساکنین منیتوبا نسبت به این موضوع بسیار مطمئن و خوش‌بین بودند.

covid19

قشر جوان‌تر هم کمی در این مورد شک داشتند، چرا که اکثر مردان بین 18-54 سال و اکثر خانم‌های بین 18-34 سال بیان کردند که خیلی خوش بین نیستند اجتماعات آنها یک بار دیگر مطابق دستورالعمل های سابق برگزار شود.

طبق نتایج این بررسی 51 درصد شرکت کنندگان معقتد بودند که در صورت وقوع موج دوم ویروس کرونا آسیب‌های اقتصادی نسبت به موج اول بیشتر خواهد بود. 33 درصد پیش‌بینی کردند که میزان خسارت تقریبا به اندازه همان دوره اول خواهد بود و فقط 12 درصد  با خوش بینی محض اعلام کردند میزان خسارت کمتر خواهد شد.

corona

وقتی نوبت به بررسی سلامت ذهن و روان شرکت کنندگان رسید، 28 درصد معتقد بودند که قرنطینه‌ی دوم از نظر روحی و روانی تاثیری بسیار منفی خواهد داشت و 43 درصد گفتند فقط تا حدودی ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

با توجه به این که بسیاری از کسب و کارها و فعالیت ها چند ماه پس از موج اول ویروس کرونا بازگشایی شدند، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کانادا و به ویژه در افراد زیر چهل سال مجددا افزایش یافت. در انتها و به عنوان پیام این بررسی تمامی کانادایی ها به ادامه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حفظ بهداشت دست ها و پوشیدن ماسک در اماکن عموی تشویق شدند چرا که همه گیری کرونا همچنان تهدید بزرگی برای سلامت جامعه محسوب میشود.

منبع: ِDaily hive