Tuesday, April 16, 2024
-0.3 C
Calgary

اجباری شدن ماسک برای اکثر دانش‌آموزان آلبرتا با بازگشایی مدارس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استان آلبرتا اعلام کرد که تغییراتی در برنامه “بازگشت به مدرسه” اعمال کرده است، و آن اجباری شدن ماسک برای دانش آموزان پایه چهارم تا دوازدهم و همچنین کارکنان مدرسه است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی سازمان بهداشت استان، استفاده از ماسک برای بچه های مهدکودک تا پایه سوم اختیاری خواهد بود چرا که مطمن نیستیم بچه ها در این سن بتوانند به درستی و با رعایت نکات ایمنی از ماسک استفاده کنند. همچنین کسانی که به دلیل شرایط خاص جسمانی و سلامتی شان نمیتوانند ماسک بپوشند شامل این طرح اجباری نیستند و میتوانند ماسک نزنند.

دکتر دینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت آلبرتا در این بیانیه گفت پس از بررسی مجدد شواهد موجود، واضح است که ماسکها میتوانند نقش بسیار مهمی در کاهش شیوع  کووید19 داشته باشند. در حالی که ماسک زدن بسیار مهم است، لازم میدانم تاکید کنم که فقط یکی از چندین دستور بهداشتی ارائه شده برای در امان ماندن از کووید19 و حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها هستند.

کسانی که به دلیلی مشکلات خاص نمیتوانند از ماسک استفاده کنند باید در جاهایی که نمیتوانند فاصله فیزیکی را حفظ کنند مثل راهروها، اتوبوس ها و سایر اماکن عمومی، دهان و بینی خود را کامل بپوشانند. هر دانش آموز دو ماسک با قابلیت استفاده مجدد دریافت میکند در حالی که در صورت لزوم ماسک یکبار مصرف هم موجود خواهد بود. همچنین هر مدرسه برای کارکنانش شیلد محافظ صورت، ضدعفونی کننده دست و دو دماسنج دریافت میکند.

وزیر آموزش آلبرتا، آدرینا لاگرنگ در این بیانیه گفت: ایمنی کارکنان و دانش آموزان همچنان اولویت اول من است. با توجه به لغو کلاس های حضوری از ماه مارچ  و تدوین برنامه باز شدن مجدد مدارس، برای ما کاملا روشن بود که باید در صورت لزوم دستورالعمل هایمان را بر اساس توصیه های پزشکی تنظیم کنیم.

این اقدامات جدید ایمنی به جلوگیری از شیوع کووید19 در مدارس کمک خواهد کرد و ما به همکاری با مسئولین مدارس ادامه خواهیم داد تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم برای شروع یک سال تحصیلی موفق آماده هستند.

جزئیات دقیق تر در مورد برنامه “بازگشت به مدرسه استان آلبرتا” را میتوانید در وبسایت این استان ببینید.

منبع: Daily Hive

برای مطالعه بیشتر:

آشنایی با اپلیکیشنی که به کنترل شیوع کرونا کمک میکند

برخی از پروازهای داخلی کانادا از نظر آلودگی به کروناویروس بررسی شدند