Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

تکذیب گزارش‌ها درباره اختلاف نظر ترودو و وزیر دارایی فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از آنکه برخی گزارش‌ها خبر از اختلاف نظر بین جاستین ترودو و بیل مورنیو دادند، دفتر نخست وزیری با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که نخست وزیر به وزیر دارایی فدرال «اعتماد کامل» دارد.

در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها به خبر وبسایت گلوب-اند-مِیل شاخ و برگ دادند و به نقل از منابع ناشناس از اختلافات این دو نفر نوشتند، اختلافاتی که ادعا شده در جریان سیاست‌گذاری برای بحران کووید-۱۹ بروز کرده‌اند.

اما دفتر نخست‌وزیری نقش آقای مورنیو در قبل و بعد از پَندمی و در جریان ایجاد برنامه حمایت‌های درآمدی را در اندازه یک رهبر برجسته توصیف کرده است.

دوشنبه بلومبرگ در گزارشی اشاره کرده بود که ترودو با استخدام رییس سابق بانک کانادا، آقای مارک کارنی، به او نقش مشاور غیررسمی در سیاست‌گذاری را داده و بلافاصله شایعات درباره اختلاف او با مورنیو گزارش شد.

وبسایت گلوب-اند-مِیل گزارش کرده بود که آقای مورنیو به نزدیکانش گفته، در صورت اخراج از مقام فعلی‌اش، کناره‌گیری زودهنگامی از دنیای سیاست خواهد داشت. اما دفتر وزیر دارایی این ادعا را رسما رد کرده است و می‌گوید وزیر قصدی برای کناره‌گیری از مقامش ندارد.

پای آقای مورنیو و ترودو در پرونده WE Charity نیز گیر است و نگهبان فدرال امور اخلاقی در حال بررسی نقش آنها و احتمال تضاد منافع در این پرونده است. قضیه‌ای که اندرو شیر، رهبر حزب محافظه‌کار هم در هفته اخیر با اشاره به آن خواستار کناره‌گیری نخست وزیر شده بود.

منبع: Global News