Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

پیش‌بینی موج دوم کرونا در کانادا: لزوم کاهش ۲۵ درصدی ارتباطات اجتماعی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مدیران ارشد بهداشت و درمان در کانادا می‌گویند که تا ۸ نوامبر امسال، تعداد مبتلایان به کوید-۱۹ می‌تواند به ۲۶۲,۰۰۰ نفر برسد. مگر اینکه با کاهش ۲۵ درصدی ارتباطات انسانی، بتوانیم نمودار رشد را نزولی کنیم.

رئیس سازمان بهداشت عمومی کانادا، دکتر تریسا تام، داده‌های جدید مدل‌سازی کووید-۱۹ را منتشر کرده که در آن مسیر احتمالی ویروس را می‌بینیم.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت دولت فدرال درباره کووید-۱۹ نشانگر جهش شیوع است. طبق این مدل تا ۸ نوامبر مجموع بیماران به ۲۵۱,۸۰۰ تا ۲۶۲,۰۰۰ نفر و مجموع مرگ‌و‌میر نیز به ۱۰,۲۸۵ تا ۱۰,۴۰۰ نفر خواهد رسید.

Screen Shot 2020 10 30 at 12 46 14 PM 1024x518

طبق جدیدترین پیش‌بینی، برای مهار کووید-۱۹ نیازمند واکنشی قاطع‌تر و سریع‌تر هستیم.

دکتر تام می‌گوید: «اگر ارتباطات حضوری ما در جامعه به همین شکل بماند یا افزایش یابد، شاهد رشد سرسام‌آور مبتلایان خواهیم بود. برای کاهش روند انتقال ویروس و ابتلای مردم، که با خط آبی در نمودار آمده، بایستی هر چه بیشتر از ارتباطات حضوری خود بکاهیم.»

مقامات دولت می‌گویند روابط اجتماعی، حداقل باید ۲۵٪ کمتر از سطح فعلی شود تا کنترل پندمی از دستشان خارج نشود.

Screen Shot 2020 10 30 at 12 46 54 PM

خانم تام می‌گوید که برای کنترل امور، چاره‌ای جز تشدید ضوابط کنترل رفتارهای جمعی، شامل تعطیلی و محدودیت رفت‌و‌آمد نباشد. با این کار می‌توان شیوع را در محله‌های بحرانی کنترل کرد.

Screen Shot 2020 10 30 at 12 44 32 PM 1024x536

طبق این داده‌ها، نرخ ابتلای روزانه در کل کشور افزایشی ست.

هر چند رشد ابتلا در کبک به ثباتی رسیده ولی در هفته‌های اخیر حدود ۱,۰۰۰ نفر در روز باقی مانده است. در دو هفته اخیر، اونتاریو، بریتیش کلمبیا، و دشت‌های کانادا بالاترین نرخ رشد روزانه از ابتدای پندمی را داشته‌اند.

Screen Shot 2020 10 30 at 12 43 24 PM 1024x549

روز پنجشنبه، مقامات رسمی اونتاریو خبر از کاهش شیوع ویروس در این استان داده بودند.

دکتر تام می‌گوید:

«بعد از همکاری مردم با مقامات بهداشتی در بهار امسال، ما اولین جشن کنترل پندمی را در تابستان گرفتیم. برای مدتی جلوتر از کووید-۱۹ حرکت می‌کردیم.»

«اما با افزایش فعالیت‌های اجتماعی در تابستان، ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی، هوشمندی فردی، و پوشیدن ماسک را کمتر جدی گرفتیم. به همین خاطر کووید-۱۹ از ما جلو زد و حالا دوباره باید با تلاشی مضاعف آن را متوقف کنیم.»

تا ۲۹ اکتبر، کووید-۱۹ مجموعا ۲۲۸,۵۴۲ مبتلا و ۱۰,۰۷۴ متوفی در کانادا داشته است.

منبع: Daily Hive