Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ممنوعیت کشتی‌های گردشگری تا فوریه سال آینده در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق اعلامیه‌ای که امروز منتشر شد، ممنوعیت فدرال مرتبط با کشتی‌های گردشگری که قرار بود پایان این ماه خاتمه یابد، تا فوریه 2021 تمدید شده است.

در این اعلامیه، مارک گارنو، وزیر حمل و نقل کانادا به «وضعیت جاریِ COVID-19» اشاره کرده است.

این ممنوعیت به این معنی است که ادامۀ فعالیت‌ کشتی‌های گردشگری با استراحتگاه‌های شبانه و ظرفیت بیش از 100 نفر در آب‌های کانادا ممنوع است.

به همین ترتیب، کشتی‌های مسافربری با ظرفیت بیش از 12 نفر از ورود به آب‌های اقیانوس منجمد شمالی منع شده‌اند. این مناطق شامل: نوناتسیاووت، نوناویک و لابرادور می‌شود. تمامی کشتی‌های مسافربری ملزم به ادامه و پیروی از راهنمای مرجع سلامت استانی، منطقه‌ای، محلی و ناحیه‌ای هستند.

طبق گفتۀ دولت، کشتی‌های مسافربری که “ضروری” در نظر گرفته می‌شوند ـ مانند فرابرها و تاکسی‌های آبی ـ باید به پیروی از دستورالعمل‌های راهنمای فدرال، استانی، منطقه‌ای، محلی و ناحیه‌ای ادامه دهند.

گارنو می‌گوید: «دولت کانادا برای اطمینان از ایمنیِ سیستم حمل و نقل کانادا سخت تلاش می‌کند.» «تمدید این اقدامات موقت برای کشتی‌های گردشگری و دیگر کشتی‌های مسافربری در کانادا، انعکاس کار مداوم ما با همۀ سطوح دولت، سهامداران صنعت حمل و نقل و نهادهای مردمی برای کمک به اطمینان از وجود اقدامات مناسب است.»

اقدامات موقت مربوط به کشتی‌های گردشگری و قایق‌های تفریحی ابتدا در 19 مارس 2020 و 30 مه 2020 برنامه‌ریزی شده بود که در 31 اکتبر 2020 پایان یابد.

افرادی که ممنوعیت‌ها را رعایت نمی‌کنند جریمه می‌شوند: روزانه 5.000 دلار برای هر نفر و 25.000 دلار برای شرکت‌ها.

در آب‌های اقیانوس منجمد شمالیِ کانادا، این محدودیت‌ها در مورد قایق‌هایی که توسط جوامع محلی برای حمل و نقل ضروری، ماهیگیری معیشتی، برداشت محصول و شکار استفاده می‌شوند، اعمال نمی‌شود.

هیچ ممنوعیت ملّی کشتی‌های گردشگری کوچک‌تر که مجاز به حمل 100 نفر مسافر و خدمه، یا تعداد کمتر، هستند را در بر نمی‌گیرد. آنها نیز باید از دستورالعمل‌های مرجع سلامت استانی، منطقه‌ای، محلی و ناحیه‌ای برای جدول‌های زمانی و فرایندهای مرتبط با فعالیت‌هایشان پیروی کنند.

 

منبع: dailyhive