Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

محموله بعدی واکسن Pfizer هفته بعد به آلبرتا می‌رسد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا عصر دوشنبه از ارسال 25،350 دوز دیگر واکسن Pfizer تا هفته آینده به استان خبر داد تا همراه با 3،900 دوز موجود میان شهروندان توزیع شوند.

طبق برنامه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کروناویروس هستند چهارشنبه همین هفته آغاز می‌شود.

شاندرو گفت: این خبر برای شهروندان آلبرتا، مخصوصا کادر درمان را، در این روزهای سخت و دشوار پاندمی دلگرم‌کننده است. آن‎‌ها بسیار خسته هستند و امیدوارم با ادامه فرایند واکسیناسیون بتوانند پایان این کابوس را در افق مشاهده کنند. این واکسن کاملا ایمن و بی‌خطر است و مطمئن باشید در مدتی کوتاه و به شکلی موثر توزیع خواهد شد.

هم‌اکنون تنها می‌توان واکسن را در مبادی تخلیه محموله‌ها تزریق کرد. سایر شهروندان باید منتظر بمانند تا واکسن مدرنا (که توزیع آن آسان‎تر است) در ماه دسامبر به استان برسد.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت استان در کنفرانس مطبوعاتی خود آغاز مرحله اول واکسیناسیون را گامی مهم برای ریشه‌کن کردن COVID-19 نامید، اما تاکید کرد که در ماه‌های آتی باید همچنان هوشیار باشیم.

او افزود: از اینکه امکان ایمن‌سازی کادر درمان و افراد آسیب‌پذیر را، پیش از پایان سال، پیدا کرده‌ایم بسیار خرسندم. با اینحال هنوز تا پایان راه فاصله داریم. ما باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کم شدن شیب ابتلا کمک کنیم و تا زمان دستیابی به ایمنی جمعی هوای یکدیگر را داشته باشیم.

در حال حاضر هشت نقطه از آلبرتا به فریزرهای مخصوص نگهداری از واکسن‌های Pfizer در دماهای بسیار پایین مجهز شده‌اند تا شرایط لازم برای توزیع 29،000 دوز نخست از واکسن در سرتاسر استان فراهم شود.

منبع: Daily Hive