Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

میلیون‌ها کانادایی مشمول کسر مالیات جدید به خاطر کار از خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس درآمد کانادا (CRA) قوانین مربوط به برخورداری از کسر مالیات را برای میلیون‌ها کانادایی که به خاطر کووید-۱۹ از خانه به کار مشغول هستند، آسان کرده است.

طبق قوانین جدید، اگر فردی در سال ۲۰۲۰ و به خاطر کووید-۱۹ مجبور شده برای حداقل ۴ هفته پیاپی، ۵۰ درصد از ساعات کارش را در خانه مشغول باشد، مشمول کسر مالیات خواهد بود.

کارمندان مشمول این کسر مالیات، می‌توانند به ازای هر روز کار در خانه ۲ دلار بازپس بگیرند، و سقف این بخشش مالیاتی ۴۰۰ دلار است. این افراد نیازی به پُر کردن فُرم خاصی ندارند.

در ضمن همه افراد ساکن در یک آدرس می‌توانند از این بخشش مالیاتی برخوردار شوند و این مورد نیز سقفی ندارد.

هر چند این طرح موقتا برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده ولی بسیاری کارفرمایان از هم‌اکنون به کارمندان خود گفته‌اند که احتمال دورکاری برای چندین ماه دیگر وجود دارد.

مسئولین CRA می‌گویند که شمار افرادِ دورکار در ماه‌های آینده بیشتر از دوران پیش از پَندمی خواهد بود ولی هنوز تصمیمی برای تمدید این معافیت مالیاتی برای ۲۰۲۱ نگرفته‌اند.

افرادی که از این معافیت استفاده کنند مجاز به دریافت کمک‌های مالی برای پوشش هزینه‌های استفاده از خودرو برای حضور در محل کار نخواهند بود.

اما افرادی که ادعای هزینه برای دفتر کار خانگی داشته باشند، می‌توانند از روش‌های جزئی‌تر برای دریافت یک کسری بزرگتر استفاده کنند و CRA در این زمینه نیز با آنها همکاری خواهد کرد.

تحت قوانین قبلی، افرادی که از خانه کار می‌کردند باید از کارفرمای خود تقاضای تکمیل فُرم ویژهٔ T2200 را می‌کردند تا تایید شود که کارشان از خانه به خاطر شرایط شغلی‌شان بوده است.

اما بسیاری کارفرمایان این فُرم را خیلی پیچیده می‌دانستند. حالا CRA دو فُرم سادهٔ جدید (T2200S و T777S) و یک محاسبه‌گر در اختیار آنها گذاشته تا فرآیند آسان شود.

CRA فهرست هزینه‌های مشمول کسریِ نوع دوم را هم گسترش داده و حالا هزینه دسترسی به اینترنت هم در شمول بخشش مالیاتی قرار گرفته است.

طبق بررسی اداره آمار کانادا، حدود ۲.۴ میلیون کانادایی که قبلا از خانه کار نمی‌کردند در ماه اکتبر مجبور به این کار شده‌اند. پیش‌تر در نیمه آوریل که اوج دوران قرنطینه به خاطر کووید-۱۹ بود، اداره آمار این عدد را ۳.۳ میلیون نفر گزارش کرده بود.

وزیر درآمد کانادا خانم دیان لبوتیلیه در بیانیه‌ای می‌گوید که روش کسر مالیات با نرخ ثابت، فرآیند را برای افرادی که مشمول معافیت مالیاتی شده‌اند ساده می‌کند:

«دولت کانادا همچنان متعهد است که برای کاهش اثرات سوء این پَندمی به مردم کمک کند و در گام اخیر با اعطای معافیت مالیاتی و آسان‌سازی روش دریافتش، به خدمت مردم آمده‌ایم.»

این کاهش ۴۰۰ دلاری در هزینه‌های مالیاتی پیش‌تر در ۳۰ نوامبر اعلام شده بود و تخمین اولیه حاکی از بار مالیِ ۲۱۰ میلیون دلاری آن برای دولت بود.

منبع: CBC News