Thursday, April 18, 2024
-2.2 C
Calgary

هشدار در مورد فروش آنلاین واکسن کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بهداشت کانادا در مورد خرید واکسن COVID-19 که از طريق اينترنت يا منابع غیر مجاز دیگر فروخته می‌شوند به مردم هشدار داد

به گفتهٔ یک مقام بهداشت کانادا این واکسن‌ها تقلبی هستند و ممکن است خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشند. همچنین این واکسن‌ها مردم را از COVID-19 محافظت نمی‌کنند.

سازمان بهداشت کانادا می‌گوید: «تنها راه دستیابی به واکسن امن و موثر COVID-19 کلینیک‌هایی است که توسط مقامات بهداشت عمومی محلی شما در همکاری با دولت‌های فدرال، استانی و منطقه‌ای کانادا سازماندهی یا تأیید شده است.»

«واکسن COVID-19 به صورت رایگان برای همه کانادایی‌ها فراهم می‌شود.»

بهداشت کانادا خاطرنشان می‌کند که فروش دارو یا واکسن تقلبی یک فعالیت مجرمانه است. این سازمان با سایر ارگان‌های دولتی و همچنین شرکای بین‌المللی برای محافظت از کانادایی‌ها همکاری می کند.

علاوه بر هشدار بهداشت کانادا، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (INTERPOL) یک هشدار جهانی را در مورد این موضوع به ۱۹۴ کشور عضو خود ارسال کرده است.

بهداشت کانادا برای اولین بار واکسن COVID-19 را در ۹ دسامبر تأیید کرد. واکسن ساخته شده به دست شرکت فایزر در ۱۴ دسامبر در کانادا مورد استفاده قرار گرفت.

تزریق این واکسن فقط برای افراد بالای ۱۶ سال مجاز است، زیرا اطلاعات کافی در مورد چگونگی تأثیر آن بر افراد جوان‌تر وجود ندارد. همچنین این دارو برای افراد با آلرژی خاص توصیه نمی‌شود.

پیش‌بینی می‌شود تا ۲۴۹،۰۰۰ دوز واکسن فایزر قبل از پایان سال وارد کانادا شود. هنوز برنامه حمل و نقل ژانویه مشخص نیست.

کانادا برای تهیه حداکثر ۱۹۴ میلیون دوز واکسن COVID-19 با هفت تولید کننده واکسن از جمله فایزر معامله کرده است. مقامات بهداشتی این گزینه را دارند که در صورت نیاز ۲۲۰ میلیون دوز اضافی خریداری کنند.

مقامات دولتی می‌گویند: «بهداشت كانادا قبل از فروش قانونی هر واکسن و دارویی در كانادا، ایمنی، اثربخشی و كیفیت آنها را ارزیابی می‌كند.»

تاکنون ۴۸۱،۶۳۰ مورد ابتلا به COVID-19‌ و ۱۳،۷۹۹ مورد مرگ ناشی از این بیماری در کانادا مشاهده شده است.

 

منبع: dailyhive