Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

مشاهده گونه جهش‌یافته کرونا در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر باربارا یاف رئیس سازمان بهداشت آنتاریو روز شنبه از ثبت اولین مورد ابتلا به گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در کانادا خبر داد.

اولین مبتلایان یک زوج ساکن Durham هستند که هیچگونه سابقه سفر یا تماس با افراد بیمار نداشته و هم‌اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

بگفته یاف در شرایط کنونی شهروندان آنتاریو باید تا جای ممکن از خانه خارج نشده و به دستورالعمل‌های بهداشتی کاملا توجه کنند. ردیابی بیماران در ناحیه Durham انجام می‌شود و مقامات فدرال و آژانس بهداشت عمومی کانادا نیز در جریان آخرین اطلاعات هستند.

این گونه جدید در بسیاری از کشورها بجز بریتانیا یافت شده که از جمله آن‌ها می‌توان به هلند، بلژیک، دانمارک، استرالیا و کانادا اشاره کرد.

به باور متخصصان ویروس جدید قدرت سرایت بیشتری دارد اما هنوز شواهدی از تشدید عوارض بیماری یا مقاومت در برابر واکسن فایزر و مدرنا در دست نیست.

دکتر پیتر جوونی مدیر هیئت مشاوره علمی آنتاریو معتقد است چون این زوج سابقه مسافرت ندارند به احتمال زیاد شهروندان بیشتری به گونه جدید مبتلا شده‌اند.

بگفته دکتر جوونی جهش ویروس سبب رشد 10 درصدی قدرت انتشار ویروس شده که کنترل پاندمی را سخت‌تر می‌کند و باید بر اجرای مقررات قرنطینه در استان نظارت سختگیرانه‌تری صورت گیرد.

کانادا از تاریخ 20 دسامبر و تنها 72 ساعت پس از اعلام شناسایی گونه جدید در بریتانیا پروازهای خود به این کشور را تعلیق کرد و این محدودیت تا ساعت 11:59 pm روز 6 ژانویه برقرار است.

بگفته مقامات بهداشتی کانادا مسافرانی که به کشورهای خاص، که گونه جدید در آن‌ها ثبت شده، سفر کرده‌اند باید ارزیابی پزشکی جداگانه‌ای را بگذرانند. در حال حاضر تمام مسافران ورودی به کشور ملزم هستند 14 روز در قرنطینه خانگی بمانند.

مقامات آنتاریو از دولت فدرال خواسته‌اند تا هرچه زودتر انجام تست در فرودگاه پیرسون را آغاز کند.

هم‌اکنون برای دوازده روز متوالی بیش از 2،000 مورد روزانه ابتلا در آنتاریو ثبت شده است. در روزهای جمعه و شنبه گذشته بترتیب 2،159 و 2،142 مورد جدید بیماری در استان شناسایی شده و متاسفانه در این دو روز 81 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

قرنطینه استانی در آنتاریو آغاز شده و نواحی جنوبی و شمالی استان بترتیب 28 و 14 روز ادامه خواهد داشت. در این مدت تنها می‌توان وارد فروشگاه‌های ضروری شد و سایر مراکز باید خدمات خود را بصورت تحویل درب منزل، drive-through و یا curbside pickup ارائه دهند.

تاکنون 539،120 نفر از شهروندان کشور به کرونا مبتلا شده و 14،800 نفر نیز بر اثر بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Global News