Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

حدود ۲۲۲ هزار کسب‌وکار کوچک در کانادا در استانه تعطیل شدن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همه‌گیری COVID-19 بیش از ۲۰۰ هزار کسب‌وکار کوچک کانادایی را مجبور به تعطیلی خواهد کرد و نزدیک به ۳ میلیون شغل را در معرض خطر میدهد.

فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) بر اساس نظرسنجی اخیر اعضای خود، تخمین می‌زند که ۱۸۱ هزار صاحب مشاغل کوچک در سراسر کشور «به طور جدی فکر می‌کنند» که برای همیشه کسب‌وکار خود را تعطیل کنند. این موضوع بیش از ۲.۴ میلیون شغل را در بخش خصوصی به‌خطر می‌اندازد.

بسته به چگونگی روند همه‌گیری در چند ماه آینده، CFIB اعلام کرد تعداد مشاغلی که با تعطیلی روبرو هستند می‌توانند از ۷۱ هزار تا ۲۲۲ هزار شغل باشند. به گفته CFIB این مشاغل علاوه بر مشاغلی هستند که پیش از این تعطیل شده‌اند. بین ۹۶۲ هزار  تا ۲ میلیون و ۹۵۱ هزار شغل با توجه به شرایط موجود در معرض خطر هستند.

سیمون گودرو، مدیر ارشد تحقیقات ملی CFIB، در گزارشی گفت: «اگرچه هنوز برای صاحبان مشاغل زمان باقی مانده است تا در صورت بهبود شرایط مسیر خود را تغییر دهند، اما مشاهدهٔ تعداد فزاینده‌ٔ کسب‌وکارهایی که به‌صورت دائمی تعطیل می‌شوند بسیار نگران‌کننده است.»

«ما در مسیر درست حرکت نکرده‌ایم و هفته‌هاست که هیچ پیشرفتی در جبهه تجاری اتفاق نیفتاده است؛ این امر صاحبان مشاغل بیشتری را به تصمیم نهایی می‌کشاند. هرچه مشاغل بیشتری از بین بروند، مشاغل بیشتری را از دست خواهیم داد و بهبود اقتصاد دشوارتر خواهد شد.»

بر اساس CFIB، مشاغل مهمان‌یاری و همچنین مشاغل مرتبط با صنعت هنر و تفریح بیشترین خطر تعطیلی دائمی را دارند. در هر دو بخش تقریباً یکی از هر سه کسب‌وکار در حال تعطیلی است.

با روند فعلی، ۱۳ ماه زمان می‌برد تا تجارت هنر و تفریح  بهبود یابد و این زمان برای صنعت مهمان‌یاری هشت سال خواهد بود.

گزارش بازیابی مشاغل کوچک CFIB نشان می‌دهد که فقط ۴۷٪ از مشاغل کوچک کانادا کاملاً باز هستند. فقط ۳۶٪ دارای كارمند هستند و فقط ۲۲٪ گزارش كرده‌اند كه فروش عادی دارند. این تعداد برای استان‌هایی که با محدودیت قرنطینه مواجه هستند حتی کمتر است.

در انتاریو، ۳۷٪ از مشاغل کاملاً باز هستند – کمترین درصد در کل کشور – و ۳۲٪ از آنها دارای کارمند هستند. فقط ۱۸٪ از این کسب‌وکارها گزارش فروش عادی داده‌اند.

لورا جونز، معاون اجرای CFIB می‌گوید: «سال ۲۰۲۱ شروع خوبی برای کسب‌وکارهای کوچک نیست. پس از ضربه شدید مالی و عاطفی که برای گذر از یک سال تاریخی دشوار به مردم وارد شده بود، ابتدای سال ۲۰۲۱ بیشتر شبیه سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ است. ناگفته نماند بیش از هر زمان دیگری حمایت از محلی‌ها مهم است.»

 

منبع: dailyhive