Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

نزدیک شدن به مهلت پرداخت وام CEBA و خطر تعطیلی شرکت‌های کوچک کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برنامه CEBA یک برنامه کمک مالی است که در طول همه‌گیری ویروس کرونا با هدف کمک به کسب‌وکارهای کوچک تا سقف ۶۰٬۰۰۰ دلار راه‌اندازی شده است. ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ آخرین مهلت پرداخت CEBA است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت CEBA، واجدین شرایط خوش حساب که تا تاریخ ۳۱ دسامبر وام خود را تسویه کنند، شامل بخشودگی وام تا سقف ۳۳ درصد (۲۰٬۰۰۰ دلار) خواهند شد.

در حالی که نزدیک به ۲۵٬۰۰۰ کسب و کار کوچک که حدود ۱۹ درصد از مشاغل کانادا را تشکیل می‌دهند در خطر تعطیلی هستند، CFIB توصیه می‌کند کانادا مهلت پرداخت وام را تمدید کند.

CFIB هشدار می‌دهد: «در صورت عدم تمدید مهلت بازپرداخت وام، کسب و کارهای کوچک مجبور به پرداخت ۲۰٬۰۰۰ دلار خواهند بود که شامل ۵ درصد سود کل موجودی می‌شود.»

CFIB‌ در گزارشی تحت عنوان «Back in Business? Spring Update on Small Business and CEBA» اعلام می‌کند تنها ۱۰ درصد از دریافت کننده‌ها CEBA وام خود را پرداخت کرده‌اند و ۴۲ درصد از آنها در معرض از دست دادن مهلت پرداخت هستند.

سه‌چهارم از ۱۰ کسب و کاری که از CEBA استفاده کردند، به وام‌های ۴۰٬۰۰۰ تا۶۰٬۰۰۰ دلار دسترسی داشته‌اند. یک‌چهارم دیگر نیز تا سقف ۴۰٬۰۰۰ دلار این وام را دریافت کرده‌اند.

کسب‌ و کارهایی که در معرض خطر تعطیلی قرار دارند در زمینه‌های هنر، تفریح و اطلاعات (۶۲٪)، گردشگری (۶۱٪) و خدمات اجتماعی (۴۶٪) فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، نیمی از کسب و کارهایی که چهار یا کمتر از این تعداد کارمند دارند نیز ممکن است تعطیل شوند.

۴۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک می‌گویند به مهلت مقرر پایبند خواهند بود و دو سوم نیز خواستار تمدید مهلت پرداخت وام هستند.

دن کلی، رئیس CFIB‌ در این مورد گفت: «پیام کسب و کارهای کوچک را دریافت کردیم. این شرکت‌ها برای پرداخت وام به زمان بیشتری نیاز دارند. اتاوا باید برای جلوگیری از ضررهای آینده خیلی زود اقدام کند.»

وام‌های CEBA به وسیله ۲۲۰ موسسه مالی در کانادا ارائه شده‌اند. CFIB از دولت می‌خواهد برای حفظ حیات کسب و کارهای کوچک کارهای زیر را انجام دهد:

تمدید مهلت پرداخت وام تا پایان دسامبر ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۴

بخشش مبلغ بیشتری از بدهی

تجدید نظر در فرآیند دریافت وام برای واجدین شرایط

صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌توانند برای تمدید مهلت پرداخت وام CEBA تقاضانامه CFIB را امضا کنند.

این تقاضانامه در ماه می توسط ۳۵۰۰ نفر امضا شده بود. از شروع کار این تقاضانامه تا کنون ۲۳٬۰۰۰ نفر آن را امضا کردند.

 

 

منبع: Dailyhive