Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

حتی یک مورد آنفولانزا در سراسر استان آلبرتا دیده نشده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اقدامات بهداشت عمومی به منظور جلوگیری از شیوع COVID-19 در آلبرتا یک اثر جانبی خوشایند دارد: امکان انتشار آنفولانزای فصلی تقریبا غیرممکن شده است.

دکتر داینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت استان آلبرتا، در کنفرانس خبری روز پنجشنبه اعلام کرد که آلبرتا حتی یک مورد آنفلوانزا را در کل آزمایشگاه‌های استان تأیید نکرده است.

دکتر هینشاو در ادامه گفت: «این موضوع خود شاهدی بر سخت‌کوشی و فداکاری‌های بسیاری است. اقدامات بهداشت عمومی به‌طور واقعی مانع شیوع آنفلوانزای فصلی شده است.»

سال گذشته همین موقع، آزمایشگاه‌های آلبرتا 470‌ مورد آنفولانزای فصلی را تأیید کرده بودند. امسال اما با وجود افزایش 300 درصدی آزمایشات، تعداد موارد ابتلا به صفر رسیده است.

هینشاو گفت: «این موضوع تفاوت بین دو ویروس و میزان خطرناک بودن COVID-19 را تأیید می‌کند.»

تنها در طی 11 ماه، تعداد جان‌باختگان ناشی از COVID-19 آلبرتا بیش از کشته‌شدگان 10 سال آلبرتا بوده است. در کمتر از یک سال، پنج برابر بیشتر از فصل آنفلوانزای سال گذشته، افراد برای COVID-19 در بیمارستان بستری شده‌اند.

هینشاو از آلبرتایی‌ها خواست اقدامات بهداشت عمومی را دنبال كنند و در ادامه گفت: «COVID-19 شبیه هیچ ویروسی نیست كه ما طی 100 سال گذشته با آن روبرو شده باشیم.»

 

منبع: dailyhive