Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

چرا برای قرنطینه در هتل باید 2000 دلار پرداخت؟ در مورد قوانین جدید سفر به کانادا بیشتر بدانید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بعد از اعلام رسمی قوانین جدید سفر توسط دولت در ۲۹ ژانویه، خبرگزاری‌ها تعداد زیادی پیام از مردم دریافت کرده‌اند که خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این قوانین بودند.

در ۳۱ ژانویه، شرکت‌های هواپیمایی مهم کانادا در توافق با اتاوا پروازهای خود را به مقصد مکزیک و کارائیب تا ۳۰ آوریل لغو کردند. با این وجود تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا هنوز از کانادا به این مقاصد پرواز می‌کنند.

حمل و نقل کانادا گفته است که شرکت‌های هواپیمایی کانادا هنوز به ایالات متحده پرواز می‌کنند، زیرا کارکنان مشاغل ضروری باید در طول پاندمی بین کانادا و ایالات متحده در سفر باشند. مسافرانی که به کانادا سفر می‌کنند باید نتیجه منفی آزمایش COVID-19‌ را به منظور انجام سفرشان همراه داشته باشند. تمام پروازهای ورودی به کشور فقط در فرودگاه‌های مونترآل، تورنتو، کلگری و ونکوور فرود می‌آیند.

بر اساس قانون جدید دولت، مسافران بین‌المللی باید پس از ورود به کشور یک آزمایش دیگر COVID-19‌ در فرودگاه انجام دهند و برای دریافت نتیجه آزمایش باید به مدت ۳ روز در هتل فرودگاه قرنطینه شوند.

اتاوا پیشنهاد داده است که هزینه سکونت در هتل می‌تواند ۲۰۰۰ دلار باشد. اما مشخص نیست که تقسیم اتاق با مسافر دیگر باعث دو برابر شدن هزینه می‌شود یا خیر. برای بسیاری سؤال شده است که چگونه اقامت ۳ روزه در هتل ۲۰۰۰ دلار می‌شود؟

دولت به این سؤال پاسخ می‌دهد:  این مبلغ شامل هزینه‌های مرتبط مانند هزینه آزمایش در فرودگاه، حمل و نقل، امنیت هتل و حفاظت‌های بهداشتی اضافی برای کارکنان هتل می‌شود. احتمالاً شامل وعده‌های غذایی نیز می‌شوند، هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

بیل بلر وزیر ایمنی عمومی گفته است که مسافران نباید در برابر قیمت‌ها مقاومت کنند، زیرا این هزینه فقط شامل هزینه یک اتاق نمی‌شود. به عقیده او افرادی که به سفر می‌روند باید هزینه‌های بعدی را متحمل شوند.

با این حال جاستین ترودو بدون مشخص کردن جزئیات اعلام کرد موارد استثنای محدود نیز وجود دارد. این استثنائات شامل موارد دلسوزانه یا بشردوستانه خاصی خواهد شد.

طبق گزارشی که اقدامات جدید سفر را اعلام کرده است، نقض قوانین می‌تواند مجازات جدی از جمله ۶ ماه حبس و یا ۷۵۰،۰۰۰ دلار جریمه نقدی را در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه مرزهای زمینی کانادا و ایالات متحده تنها برای کارکنان ضروری باز است، این مسافران مشمول قوانین قرنطینه هتل نخواهند شد اما دولت در پی ارائه قوانین سختگیرانه‌تری است تا بتواند مانع ورود مسافران غیرضروری به خاک کشور شود.

 

منبع: cbc