Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

افرادی که در ایالات متحده به‌طور کامل واکسینه شده‌اند دیگر نیازی به استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده ندارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمریکایی‌هایی که به‌طور کامل علیه کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند دیگر مجبور به پوشیدن ماسک یا حفظ فاصله فیزیکی در هر محیطی نیستند، به جز مواردی که طبق قوانین فدرال، ایالتی، محلی، قبیله‌ای یا منطقه‌ای لازم باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) پس از به‌روزرسانی دستورالعمل‌های بهداشت عمومی اعلام کرد افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند دیگر نیازی به پیروی از توصیه‌های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا ندارند.

طبق گفتهٔ این سازمان افرادی که به‌طورکامل واکسینه شده‌اند می‌توانند بدون استفاده از ماسک یا حفظ فاصله فیزیکی فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. سفرهای داخلی نیز بدون نیاز به جواب آزمایش کووید-۱۹ از سر گرفته می‌شوند و دیگر نیازی نیست مسافران پس از بازگشت به ایالات متحده خود را قرنطینه کنند.

بهداشت کانادا می‌گوید کشور هنوز به این نقطه نرسیده است.

دکتر هوارد نجو، معاون رئیس بهداشت عمومی کانادا، در یک جلسه توجیهی در مورد واکسن گفت کانادایی‌ها بدون توجه به اینکه واکسن دریافت کرده‌اند یا خیر، هنوز هم باید از تمامی دستورات بهداشت عمومی پیروی کنند.

او در این خصوص گفت: «درست است که افراد پس از دریافت یک یا دو دوز واکسن ایمن می‌شوند اما این به معنی محافظت حداکثری نیست. ما قصد داریم تا حد امکان تمامی کانادایی‌ها حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند. این روند تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.»

دکتر نجو معتقد است همهٔ کانادایی‌ها تا ماه سپتامبر دو دوز واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت خواهند کرد و تا آن موقع باید از دستورات بهداشت عمومی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصلهٔ فیزیکی پیروی کرد.

 

منبع: Dailyhive