Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

افزایش جریمه مسافرانی که از قرنطینه در هتل خودداری می‌کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس وب سایت دولت کانادا، اگر مسافران بین‌المللی در سه روز نخست ورودشان به خاک کانادا خود را در یکی از هتل‌های مورد تأیید دولت قرنطینه نکنند از 4 جون با جریمۀ 5000 دلاری روبه‌رو خواهند شد. مبلغ جریمۀ قبلی 3000 دلار بود.

با توجه به اینکه برخی از مسافران ورودی جریمه ۳هزار دلاری را به سه روزه قرنطینه اجباری در هتل ترجیح می‌دهند، میزان این جریمه به ۵هزاردلار افزایش پیدا کرد.

تمام مسافران بین المللی که با هواپیما وارد کانادا می‌شوند باید 72 ساعت اول ورودشان را در هتل منتظر باشند تا نتیجه آزمایشی که در فرودگاه داده بودند را دریافت کنند. اگر نتیجه آزمایش مسافر منفی باشد ممکن است بتواند قرنطینه 14 روزه خود را در منزل کامل کند.

قوانین برای مسافرانی که از طریق مرزهای زمینی وارد کانادا می‌شوند متفاوت است. افرادی که از ایالات متحده با پرواز و یا از طریق مرز زمینی وارد کانادا می‌شوند اجازه دارند دوره 14 روزه قرنطینه را به جای هتل در منزل بگذرانند. اما همچنان آزمایش کووید-19 پیش از ورود به کانادا و دو آزمایشی که باید در طول قرنطینه انجام دهند پا برجاست.

در تاریخ 28 ماه می هیئت متخصص مشاوره آزمایش و غربالگری کووید-19 توصیه کرد که دولت فدرال قانون قرنطینه اجباری در هتل را به کلی لغو کند. این هیئت در گزارشی پیشنهاد می‌کند تنها در صورتی که مسافر محل مناسبی برای قرنطینه نداشته باشد در هتل اقامت کند، در غیر این صورت قرنطینه را در منزل بگذراند.

این متخصصان به دولت توصیه می‌کنند که اقدامات قرنطینه را نسبت به وضعیت واکسیناسیون مسافران تعیین کنند و نه براساس شیوۀ ورودشان به خاک کانادا. این گزارش پیشنهاد می‌کند مسافرانی که می‌توانند مدرک قابل‌قبول در تأیید دریافت هر دو دوز واکسن کووید-19 ارائه دهند باید به هنگام ورود فقط با یک آزمایش PCR از مرز عبور کنند.

در حال حاضر تمامی مسافران هنگام ورود به کانادا بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون باید دو هفته خود را قرنطینه کنند.

 

منبع: Dailyhive