Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

پیشگیری از قرنطینه کانادا در پاییز نیازمند واکسیناسیون 85 درصدی است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس یک مطالعه جدید که در آنتاریو انجام شده، بمنظور جلوگیری از قرنطینه و شیوع گونه دلتا در پاییز باید بیش از 85 درصد جمعیت واجدشرایط واکسینه شوند.

محققان از شهروندان خواسته‌اند تا رسیدن به این سطح از واکسیناسیون، ارتباطات اجتماعی را به حدود 70 درصدِ دوران پیش از پاندمی کاهش دهند. این تیم راه‌حل‌های زیر پیشنهاد کرده:

  • کاهش ازدحام در فضاهای بسته، حفظ فاصله فیزیکی، محدود کردن گردهمایی‌های بزرگ.
  • ادامه اجرای سیاست‌های استفاده از ماسک در فضاهای بسته و دورکاری.
  • اجرای سیاست‌های لازم برای سرعت‌ بخشیدن به واکسیناسیون (ارائه پاسپورت واکسن، اجبار به واکسیناسیون و توسعه امکانات).

بگفته این تیم مطالعاتی موج چهارم پاندمی به آنتاریو رسیده و پیشبینی مدل‌ها نشان می‌دهد بزودی موارد ابتلا بطور محسوس افزایش پیدا می‌کند.

در این گزارش آمده:

«واکسیناسیون موجب ایمنی بیشتر افراد در برابر عوارض شدید بیماری می‌شود. ما انتظار بروز موارد حاد در جمعیت واکسینه را نداریم، اما ویروس در جمعیت واکسینه نشده سریعا شیوع می‌یابد و موجب بستری آن‌ها می‌شود. این وضعیت با بازگشایی فضاهای شغلی و آموزشی از ماه سپتامبر تشدید خواهد شد. موج چهارم پاندمی تمام گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.»

به باور آن‌ها اگر مقامات آنتاریو جلوی انتشار ویروس را نگیرند و روند واکسیناسیون تسریع نشود تعداد بیماران بستری در ICU از دوران اوج موج سوم در ماه اکتبر هم بیشتر می‌شود.

براساس این مدل، با اجرای محدودیت‌های بهداشت عمومی و واکسیناسیون بیشتر می‌توان موج چهارم را کنترل کرد.

این گزارش می‌افزاید: «شانس بروز عوارض COVID-19 در افراد واکسینه نشده 6 برابر افراد واکسینه است. همچنین ریسک بستری آن‌ها در مراکز درمانی و و ریسک بستری آن‌ها در مراکز مراقبت‌های ویژه به ترتیب 30 و 48 برابر بیشتر از افراد واکسینه می‌باشد.»

تا روز چهارشنبه بیش از 83 درصد ساکنین بالای 12 سال آنتاریو یک دوز واکسن و بیش از 76 درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

البته انتقاداتی هم متوجه زمان انتشار این گزارش شده است. اخیرا دکتر دیوید فیسمن، پروفسور اپیدمیولوژی در مدرسه پزشکی Dalla Lana در دانشگاه تورنتو و از اعضای این تیم، بخاطر انتشار دیرهنگام گزارش از آن خارج شد. او انگیزه‌های سیاسی را علت انتشار دیرهنگام نتایج می‌دانست.

در زیر رشته‌ توییت‌های مربوط به این گزارش را مشاهده می‌کنید.

منبع: CBC