Friday, April 26, 2024
3.6 C
Calgary

اخراج 11 درصد کارمندان ویراستار Postmedia

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Postmedia در جدیدترین اقدام بار دیگر بخشی از روزنامه‌نگارهای خود در کشور را از کار اخراج کرد.

این شرکت رسانه‌ای اعلام کرده 11 درصد کارمندان بخش ویراستاری در سراسر کانادا را تعدیل می‌کند.

شرکت رسانه‌ای Postmedia فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته و کارمندان آن در رسانه‌های گوناگون ازجمله National Post، Vancouver Sun و Calgary Herald مشغول به فعالیت هستند.

مارتین اوهانلون، رئیس اتحادیه CWA Canada، این برنامه را بسیار وحشتناک خواند و افزود Postmedia سیاست تعدیل نیرو را بارها اجرا کرده و همچنان آن را دنبال می‌کند.

به باور اوهانلون برخی از روزنامه‌های کوچک تنها چند کارمند دارند و تعدیل بیشتر نیرو را تحمل نخواهند کرد؛ در نتیجه این تعدیل نیرو بیشتر بر روزنامه‌های بزرگ و پرتیراژ تمرکز خواهد داشت.

او در ادامه گفت: “این سیاست برای جوامع ما بسیار بد است. این سیاست برای کارمندان ما بسیار بد است. این سیاست برای دموکراسی بسیار بد است. این سیاست برای روزنامه‌نگاری وحشتناک است.”

اوهانلون انتظار دارد Postmedia پیش از تعدیل نیرو پیشنهادهای خرید را بررسی کند. به باور وی کارمندان و روزنامه‌نگارها با توجه به تبعات کاهش نیرو بر شرایط کار، ازجمله افزایش ساعات‌های اضافه‌کاری و مشکلات رفتن به تعطیلات و مرخصی، احتمالا از این پیشنهادها استقبال می‌کنند.

سیاست‌های تعدیل نیرو Postmedia به دلیل شرایط دشوار اقتصادی و مالی گرفته می‌شوند. هرچند در سه‌ماهه اخیر به نسبت سال گذشته درآمد این شرکت رسانه‌ای قدری بیشتر شده اما این رقم در مقایسه با سال پیش از آن 7.1 میلیون دلار کاهش را نشان می‌دهد.

بنابر داده‌های آماری طی سه‌ماهه منتهی به 30 نوامبر 2022 این شرکت 16 میلیون دلار از درآمد خود را از دست داده که 10 میلیون دلار بیشتر از ضرر سال گذشته است.

منبع: Daily Hive