Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

بودجه یک میلیارد دلاری برای اجرای پروژه geoLagoon کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت geoLagoon که در کبک مستقر است و قصد دارد بزرگترین تالاب زمین‌گرمایی و خورشیدی را بسازد، از امضای قرارداد با یک اسپانسر مالی جدید در بریتانیا خبر داد.

براساس این اطلاعیه سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اخیر روند ساخت اولین دهکده خودبسنده با چرخه انرژی پایدار دنیا را سرعت خواهد بخشید. این دهکده به یک چرخه پیوسته انرژی خورشیدی، زمین‌گرمایی، زیست توده و انباشتگر گرما را با استفاده از استخری وسیع مجهز است.

بر این اساس مسئولان پروژه به بودجه 175 تا 250 میلیون دلاری برای ساخت و توسعه هرکدام از چهار دهکده واقع در Laurentians، Charlevoix، Eastern Township و ناحیه Lanaudiere در کبک دسترسی خواهند داشت.

لوییس مسیکات، طراح و مالک دهکده‌های geoLagoon، به دیلی‌هایو گفت: “یک رقابت خورشیدی در جریان بوده و تکنولوژی geoLagoon طی پاییز گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. با تخصیص بودجه اخیر باور داریم می‌توانیم اولین دهکده خودبسنده با چرخه انرژی را پیش از ساخت پروژه SunHouse ایلان ماسک در آستین تگزاس بسازیم.”

همزمان GeoLagoon از آغاز همکاری با Mitrex، بزرگترین تولیدکنده نماهای پایدار در جهان، بمنظور اجرای این پروژه خبر داده است. سازندگان پروژه قصد دارند دیوارهای خارجی هر خانه دهکده را با مواد بسیار عملکردی که قادر هستند پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک را بدون نیاز به تغییر در طراحی یکپارچه خانه در خود جای دهند، بپوشانند.

بگفته مسیکات با استفاده از این نماهای پیشرفته آن‌ها پنج برابر انرژی الکتریسیته بیشتری در مقایسه با میزان موردنیاز برای فعالیت لاگون، تولید خواهند کرد.

ویژگی منحصربفرد مسیکات و تیم او این است که چهار دهکده اکو geoLagoon که آب و انرژی تجدیدپذیر خود را تولید می‌کنند به حل بحران آب و انرژی در سطح جهان کمک خواهند کرد. امید است که این پروژه امکان دسترسی بسیاری از نواحی دنیا به انرژی ارزان و پاک را همزمان با افزودن یک شبکه از زیرساخت‌های گردشگری کاملا پایدار، ایجاد کند.

درحالی که بیش از 1,200 کلبه فروخته یا اجاره داده شده، برکه مجموعه با دمای 38 درجه سانتی‌گراد در تمام سال بعنوان جاذبه‌ای توریستی میزبان گردشگران خواهد بود.

مسیکات پیشبینی کرده در مجموع این دهکده‌ها 3,000 نفر سکنه در کلبه‌ها (طی تمام ایام سال)، اسپاهای بزرگ و رستوران‌های خود جای خواهند داد.

او پیشبینی کرده اولین مجموعه geoLagoon در ژانویه 2025 بازگشایی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه می‌توانید به وبسایت geoLagoon مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive