Friday, April 26, 2024
8 C
Calgary

ویژگی‌های امنیتی گذرنامه جدید کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صبح چهارشنبه دولت فدرال از گذرنامه جدید کانادا رونمایی کرد که ویژگی‌های امنیتی جدید و پیشرفته‌ای به آن افزوده شده است.

دولت فدرال در کنفرانس مطبوعاتی که در فرودگاه بین‌المللی اتاوا برگزار شد از این گذرنامه رونمایی کرد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، به همراه ماری‌فرانس لالوند، دبیر پارلمانی وزارت مهاجرت، در این کنفرانس حضور داشتند. ساخت گذرنامه جدید از سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود.

علاوه بر طراحی کلی، گذرنامه‌‌های جدید دارای روکش‌های به‌روز شده‌ با طرح برگ افرا هستند. پشت گذرنامه نیز هشت افرای قرمز حک شده‌ است.

در طراحی جدید از نمادهای قومی و بومی و همچنین حیات‌وحش کمتر استفاده شده است.

به گفته مقامات برای اولین بار در جهان از تصویر پادشاه چارلز سوم در یک گذرنامه استفاده شده است. با این وجود نماد رسمی کانادا که تاج سلطنتی در زمان ملکه الیزابت است همچنان در گذرنامه مشاهده می‌شود.

علاوه بر تغییرات ظاهری، ویژگی‌های امنیتی جدید به گذرنامه‌های کانادا اضافه شده که باعث جلوگیری از جعل این اسناد خواهد شد.

ویژگی‌های امنیتی گذرنامه جدید شامل جوهر حساس به دما، صفحه اطلاعات با نماد برگ افرای قرمز حساس به حرارت که با حرارت انگشت ناپدید می‌شود.

تصاویر حیات‌وحش که در صفحات گذرنامه چاپ شده‌اند در زیر نور UV محو می‌شوند.

عکس مالک گذرنامه سه بار در این سند مشاهده می‌شود. یکی از این تصاویر به شکل هولوگرام در برگ افرا چاپ شده است.

ویژگی‌های ضدجعل گذرنامه نیز شامل وجود یک تراشه قابل تشخیص در صفحه پلاستیکی می‌شود. علاوه بر این، استفاده از ترموپلاستیک پلی‌کربنات باعث شده است که به جای چاپ از لیزر استفاده شود.

قرار است گذرنامه‌های جدید از ماه جولای سال جاری در دسترس کانادایی‌ها قرار بگیرد. به گفته کارینا گولد، وزیر امور خانواده کانادا، برخی از کانادایی‌ها ممکن است به دلیل محدودیت چاپ گذرنامه‌‌های قدیمی را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: «افرادی که گذرنامه‌های جدید را دریافت می‌کنند همچنان باید گذرنامه‌های قدیمی خود را همراه داشته باشند. بسته زمانی که گذرنامه جدید را دریافت می‌کنید می‌توانید تا ۱۰ سال از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که گذرنامه‌‌های قبلی همچنان از امنیت بالایی برخوردار هستند.»

 

 

منبع: Dailyhive