Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

باز هم شروع شد: 7 مورد گزارش سرقت خودروهای در حال گرم شدن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درجه حرارت در کلگری به زیر صفر کاهش یافته است و این باعث شده مردم این شهر در صبح‌های نوامبر با یک خودروی یخ زده به محل کار بروند.

جای تعجب نیست که بسیاری از رانندگان در سراسر شهر با استفاده از استراتژی قدیمی گرم کردن ماشین خود هنگام شروع روز، در حالی که سوییچ ماشین روی آن است موتور را روشن می‌گذارند و خودرو را ترک می‌کنند. یعنی دقیقاً کاری که پلیس کلگری هر زمستان از مردم شهر می‌خواهد که آن را انجام ندهند.

با توجه به توئیتی از CPS، 7 گزارش سرقت وسایل نقلیه در ماه گذشته تنها بین صبح روز دوشنبه 8 اکتبر و عصر سه‌شنبه 9 اکتبر دریافت شده است، که همه پس از آن که صاحبان وسایل نقلیه خود را بدون مراقب و روشن گذاشته بودند، اتفاق افتاده‌اند.

در متن این توئیت که در 9 اکتبر پست شده آمده است: از صبح روز گذشته، ما گزارش‌هایی از سرقت هفت وسیله نقلیه‌ای دریافت کرده‌ایم که صاحبانشان آن­ها را در حال گرم کردن رها کرده بودند. تبهکاران در سراسر شهر هستند. لطفاً وسایل نقلیه خود را هنگام گرم کردن رها نکنید.

این بدون شک آخرین گزارش سرقت‌هایی از این دست نیست، چرا که سرقت خودروهای در حال گرم کردن در سال‌های گذشته نیز یک مشکل عمده بوده است.
بیش از 200 خودرو در ماه نوامبر و دسامبر 2017 به سرقت رفته بودند و پلیس کلگری در طی زمستان گذشته نزدیک به 700 خودرو را یافتند که باز بودند و در حین گرم کردن رها شده بودند؛ اتومبیل‌هایی که به راحتی و در عرض چند ثانیه ممکن بود به سرقت بروند.

مشکل به حدی بد بود که یک Redditor یک کانتر ایجاد کرد که دقیقاً چقدر طول می‌کشد تا این پیام از سوی یک کاربر دیگر منتشر شود که “من ماشینم را در حین گرم کردن ترک کردم و دزدیده شد”.

در حالی که هنوز اکتبر است، به نظر می‌رسد معضل سرقت خودروهای خالی در حال گرم کردن دوباره برای مردم کلگری باز گشته است.
در اینجا چند راهنمایی از پلیس برای مرافبت از وسایل نقلیه در این زمستان ارائه شده است:

هرگز وسیله نقلیه روشن را هنگامی که سوییچ روی ماشین است بدون مراقبت ترک نکنید.

  • هرگز وسیله نقلیه روشن را هنگامی که بدون سوییچ یا با استارت push-button روشن می‌شود بدون مراقبت ترک نکنید.
  •  هر زمان که ممکن است از ریموت استارتر استفاده کنید و وسیله نقلیه خود را قفل نگه دارید.
  •  از قفل فرمان برای جلوگیری از دزدیده شدن استفاده کنید.
  •  هرگز کلیدهای زاپاس یا درب بازکن گاراژ را در خودرو یا وسیله نقلیه خود نگذارید. همیشه درب شخصی را که از گاراژ به محل اقامت منتهی می شود ببندید.
  •  بچه‌ها یا حیوانات خانگی را در یک وسیله نقلیه روشن نگذارید.
  •  تحت هیچ شرایطی، اشیای ارزشمند، از جمله اسناد هویت و کارت های بانکی را در یک وسیله نقلیه نگه ندارید.
  •  اگر شاهد یک جرم مانند سرقت یک وسیله نقلیه هستید، با شماره 9-1-1 تماس بگیرید و اطلاعات را به صورت دقیق گزارش دهید.

منبع:  DailyHive