Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

انجمن سرطان کانادا دیگر اهدای مو برای کلاه‌گیس بیماران را قبول نخواهد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزینه‌های کلاه‌گیس ممکن است در آینده بیشتر محدود شود. برنامه Pantene Beautiful Lengths، که کلاه‌گیس‌های موی واقعی را به بانک‌های کلاه‌گیس سرطان کانادایی ارائه می‌دهد، با توجه به کاهش تقاضا برای کلاه‌گیس‌های واقعی مو در سال 2019 دیگر اهدای مو را قبول نمی‌کند. برنامه Pantene از سال 2006 تاکنون موهای اهدایی را پذیرفته است و کلاه‌گیس‌های واقعی مو را به کلینیک‌های کانادایی Cancer Society در سراسر کشور تحویل داده است.

Pantene در بیانیه‌ای اعلام کرد: “در طول چند سال گذشته، فناوری موی مصنوعی به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است و باعث می‌شود موهای مصنوعی بیشتر از موهای واقعی طبیعی به نظر برسند، آن‌ها سبک‌تر و خنک‌تر هستند. با این پیشرفت‌ها، در حال حاضر کلاه‌گیس‌های مصنوعی انتخاب بیشتر بیماران سرطانی هستند.

در حالی که کمک‌ها در سال 2019 متوقف خواهد شد، انتظار می‌رود که این برنامه برای تحقق آرزوی موهای واقعی بیماران تا سال 2022 ادامه یابد. پس از آن، زنان مبتلا به سرطان گزینه‌های ارزان‌قیمت کمتری برای نیاز به کلاه‌گیس‌های موی طبیعی خواهند داشت. انجمن سرطان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال گزینه‌های جدید برای کسانی است که مایل به اهدای موهای خود هستند.

Michael Suba رئيس Continental Hair در تورنتو، گفت: کلاه‌گیس‌های با موی واقعی گران‌تر هستند، زیرا آن‌ها معمولاً در خارج از کشور ساخته می‌شوند و کار زیادی می‌برند. او گفت، تولید کلاه‌گیس در اروپا یا آمریکای شمالی در حجم بسیار کمی انجام می‌شود چرا که مبالغ هزینه‌های پرداختی به افراد حرفه‌ای برای ساخت کلاه‌گیس برای سالن‌های زیبایی بسیار زیاد و فلج‌کننده است. Suba بر خلاف Cancer Society اعتقاد دارد که تمایل به موهای مصنوعی در حال کمتر شدن است. وی گفت: تجربه من نشان داده بیشتر زنان تمایل به کلاه‌گیس‌های طبیعی دارند.

خانم Roberts که اکنون بر بیماری سرطان غلبه کرده است از برنامه رایگان ملی کلاه‌گیس‌های با موهای واقعی برای زنان مطلع نبود. او می‌گوید احتمالاً در صورت مطلع بودن از آن برنامه حتماً از آن کلاه‌گیس استفاده می‌کرد. او داشتن کلاه‌گیس با موهای واقعی را ترجیح می‌دهد و استفاده از کلاه‌گیس مصنوعی را دشوار می‌داند. او می‌گوید: این موی مصنوعی برای زندگی من جواب نمی‌داد. البته که موی مصنوعی زیبا بود، اما از نظر من شبیه پلاستیک بود.

با این حال، او می‌گوید هنگامی که آن کلاه‌گیس را روی سرش قرار می‌داد، احساس قدرت می‌کرد. او می‌افزاید: اولین بار که آن را روی سرم قرار دادم، احساس کردم دوباره  شبیه انسان شدم.

موهای قرمز او در ژانویه دوباره شروع به رشد کرد و در حال حاضر حدود سه اینچ است. اوایل سال جاری او کلاه‌گیس خود را به Hamilton  و برای  زنی که او را آنلاین ملاقات کرده بود و بیمه‌ای برای خرید کلاه‌گیس نداشت، ارسال کرد.

منبع:  CTV News