Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

ممنوعیت غذا دادن به پرندگان در بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهر بنف (Banff) در سال ۲۰۱۹ ممنوعیت غذا دادن به پرندگان را در دستور کار خود قرار خواهد داد. غذادهندگان به پرندگان نمایانگر یک منبع غذایی انسانی هستند که به طور بالقوه ممکن است سبب جذب حیات وحش به داخل شهر شوند.

موضوع غذادهندگان به پرندگان، محور مناظرات و تبادل نظرهای جلسات شهرداری بنف در ماه فوریه خواهد بود و در این جلسات شهردار تصمیم خواهد گرفت که آیا ممنوع کردن غذا دادن به پرندگان سبب به حداقل رساندن برخوردها با حیات وحش ساکن در پارک ملی خواهد شد یا خیر. در حال حاضر آیین‌نامه‌های داخلی در بنف غذا دادن به پرندگان را ممنوع نکرده است هرچند کاربرد منابع غذایی توسط اشخاص برای تغذیه پرندگان می‌تواند به عنوان نقض قوانین پارک‌های ملی درنظر گرفته شود که هرگونه غذا دادن به حیوانات را ممنوع کرده‌اند.

کریس فیشر (Chris Fisher)، زیست شناس و نویسنده کتاب Birds of Alberta اظهار کرد که پارک ملی بنف یکی از بهترین مکان‌های ایالتی برای شکارچیان پرندگان است. او در ادامه گفت:

به‌ویژه در اواسط زمستان و اطراف شهر بنف به دلیل وجود آرایش‌های گیاهی، درختان و بوته‌هایی که دربردارنده دانه و میوه هستند و همچنین اشخاصی که به پرندگان غذا می‌رسانند این مساله شایع‌تر است. این منابع غذایی نه تنها به عنوان منبعی برای تغذیه بسیاری از گونه‌های کمیاب پرندگان عمل می‌کنند بلکه همچنین محلی برای اجتماع تماشاکنندگان از آلبرتا و البته از سراسر جهان محسوب می‌شوند که نوعی جاذبه طبیعی گردشگری است.

شهردار بنف در ماه فوریه در رابطه با ممنوع کردن غذا دادن به پرندگان در موسم بهار و اشخاصی که این کار را انجام می‌دهند جلساتی برگزار خواهد کرد. دارن انس (Darren Enns)، مدیر بخش خدمات رفاهی شهر بنف اظهار کرد این ایده از پروژه مربوط به وجود حیات انسانی و حیات وحش در کنار هم نشات می‌گیرد. در واقع یک تلاش مشترک میان مسئولین شهر کوهستانی کانمور (Canmore) و تمام سطوح دولتی است که به دنبال به حداقل رساندن برخوردها میان انسان‌ها و حیات وحش ساکن در دره Bow Valley است.

غذا دادن به پرندگان می‌تواند سبب جذب حیات وحش به داخل شهر شود

این پروژه توصیه می‌کند که هرگونه عامل جذب کننده حیات وحش به داخل شهر را باید زدود. انس گفت:

غذادهندگان به پرندگان نمایانگر یک منبع غذایی انسانی هستند که می‌توانند به طور بالقوه سبب جذب حیات وحش به داخل شهر و اجتماع انسان‌ها شوند.

او اظهار کرد یک نمونه خوب از اینکه چگونه شهر در حال حاضر در حال کمتر کردن میزان برخوردها با حیات وحش است کارگذاری سطل زباله‌های دربسته در اطراف شهر است اما آن‌ها همچنان به دنبال بهبود دادن روش‌های خود هستند و در ادامه گفت:

این موضوع سال‌ها ادامه داشته است اما ما قطعا به دنبال بهبود و تنظیم مجدد تلاش‌هایمان هستیم و اینکه تعیین کنیم آیا مساله‌ای هست که در رابطه با غذادهندگان به پرندگان جا افتاده باشد یا خیر زیرا حوزه حیات وحش  مشخصا حوزه‌ای است که می‌توان به آن فراتر از دیدگاه قانونی نگریست.

به دنبال بازخوردهای عمومی هستیم

انس گفت آن‌ها به دنبال هرنوع بازخورد از جانب عموم مردم در رابطه با برگزاری جلسه شهرداری در ماه فوریه هستند اما اظهار کرد که مردم بنف تقریبا در این گونه مسائل سخت‌گیری ندارند و به سهولت می‌شود با آن‌ها همکاری کرد. او گفت:

جامعه کنونی اهمیت حفاظت از محیط زیست و نقش ما به عنوان نگهبانان این بخش از پارک ملی را به خوبی درک می‌کند. من به شخصه تصور می‌کنم عموما حمایت قوی و همه‌جانبه‌ای برای پیشگامان در عرصه به حداقل رساندن تاثیرات اقدامات انسانی روی حیات وحش شهر وجود دارد.

فیشر گفت ممنوعیت غذا دادن به پرندگان به معنای وجود پرندگان کمتر در داخل شهرها خواهد بود اما موضوع مانع از این نخواهد شد که جمعیت تماشاکنندگان به پارک ملی هجوم نیاورند. او ادامه داد:

هرکسی که علاقه‌مند به مسافرت به بنف به عنوان مقصد تجمع انواع پرندگان است همچنان به این کار ادامه خواهد داد. فرصت‌های گردشگری در این زمینه شگفت‌انگیز و در سطح جهانی بوده و صرفا محدود به حیاط پشتی ساکنین شهر نمی‌شود. این پرندگان را می‌توان از سواحل رودخانه Bow River تا اوج بلندی‌های کوهستان آلپاین (alpine) مشاهده کرد.

فیشر گفت که پرندگان را می‌توان در سراسر بنف همه جا یافت و صف‌های طویل جمعیتی که برای تماشای پرندگان گرد آمده‌اند بیشتر از همیشه مشتاق مسافرت به این شهر هستند اما طبق اظهارات او کسانی که سال‌ها از تماشای پرندگان در حیاط پشتی خود لذت برده‌اند این فرصت را احتمالا از دست خواهند داد. فیشر در پایان افزود:

احتمالا این اقدام تاثیرات اندکی روی کیفیت زندگی آن دسته از ساکنانی خواهد داشت که عمیقا از وجود پرندگان لذت می‌برده‌اند اما فرصت‌های زیاد دیگری هم وجود دارد که بتوان پرندگان را در اطراف بنف دید بنابراین این افراد برای تماشا به سایر مکان‌ها خواهند رفت و این تجربه جدیدی برایشان خواهد بود.

منبع: cbc