Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

تحقیق: اکثر کانادایی‌ها موافق کاهش ساعات کار هفتگی‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به نظر می‌رسد که اکثریت مردم کانادا حتی از سناریوی پنج روز کاری و دو استراحت هم راضی نیستند. حداقل این چیزی است که در تحقیق انستیتو Angus Reid می‌بینیم.

در پژوهشی که از ۸ تا ۱۰ ژوئن با مشارکت ۱,۵۱۰ نفر انجام شد، ۵۳٪ از افراد موافق کاهش ساعات استاندارد به ۳۰ ساعت در هفته، و فقط ۴ روز کاری بودند. و فقط ۲۲٪ با این تغییر مخالفت کردند.

در متن این پژوهش آمده که طبق تحقیقات قبلی کاهش ساعات کار هفتگی می‌تواند تعادل بهتری بین کار-و-زندگی به وجود آورد و به افزایش بهروری بینجامد، اما مخالفین می‌گویند که این تغییر تمایز بین کار تمام-وقت و پاره-وقت را از بین می‌برد.

greer4.png

جالب است که بیشتر مخالفین این ایده، مرد و دارای حقوق بالاتر از ۱۵۰,۰۰۰ دلار در سال هستند.

eqwr33.png

جوان‌ترها، و اهالی کبِک و بریتیش کلمبیا بیشتر از بقیه موافق این ایده‌اند.

grere.png

پژوهشی مشابه توسط همین انستیتو در سال ۲۰۱۸ نشان داده بود که اکثر افراد موافق کاهش ساعات کار هفتگی‌اند، البته در آن سال نسبت موافق به مخالف فقط ۴۷٪ به ۳۱٪ بود.

در متن پژوهش آمده که عواملی مثل پَندمی کووید-۱۹ و حمایت دولت در قالب کمک‌های مالی اضطراری، ممکن است بر نتیجهٔ امسال تاثیر گذاشته باشد.

اختلاف بین موافقین و مخالفین این طرح زمانی وضح‌تر می‌شود که به گرایش حزبی آنها توجه کنیم. ۴۰٪ از حامیان حزب محافظه‌کار با این ایده مخالفند، در حالی که فقط ۱۳٪ از طرفداران حزب لیبرال و ۹٪ از حامیان نیودمکرات‌ها چنین نظری دارند.

angkef3e.png

حمایت رای‌دهندگان دو حزب لیبرال و نیودمکرات از این ایده ۶۴٪ و ۶۷٪ بوده است.

منبع: Daily Hive