Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

بر اساس یک گزارش: کاهش 10درصدی اجاره‌بهای آپارتمان‌ها در سراسر کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود این که کشور برای اولین بار از شروع پاندمی تاکنون شاهد افزایش اجاره‌بها بود، گزارش منتشر شده در ماه جولای حاکی از کاهش کلی 10 درصدی در مبلغ اجاره‌بهای آپارتمان‌هاست. نتایج گزارش شده بر اساس اخبار منتشر شده در سایت‌های Rentals.ca و نیز شرکت مشاوره‌ی اجاره‌یِ Bullpen است.

مبلغ متوسط اجاره بهای پرداخت شده توسط کانادایی‌ها در ماه جولای در سایت رنتالز 1,771دلار گزارش شد. این مبلغ در ماه ژوئن 1 دلار افزایش یافت امّا همچنان نسبت به سال گذشته 8.1 درصد کاهش نشان می‌دهد. طبق گزارش منتشر شده در جراید:

” این افزایش یک دلاری اوّلین میزان افزایش اجاره بهای ماهیانه را از سپتامبر 2019 تا کنون نشان میدهد. اگرچه هنوز هم متوسط اجاره‌ی ماهیانه‌ی کشوری نسبت به آن ماه که معادل 1,945 دلار بود، 9.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.”

از زمان شروع پاندمی تا کنون هزینه‌ی اجاره‌ی ماهیانه‌ی خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها به طور پیوسته کاهش داشت. بر اساس این گزارش اجاره‌بهای آپارتمان‌های لاکچری در ماه جولای نسبت به سال گذشته 11.4 درصد و اجاره‌بهای منازل ویلایی 14.9 درصد کاهش نشان داده.

اگرچه اجاره‌های این واحدهای لاکچری کاهش شدیدی را شاهد بود اما بر اساس گزارش Bullpen آپارتمان‌های معمولی تنها در ماه‌های می و آوریل شاهد کاهش اجاره بها بودند. طبق مستندات این شرکت آپارتمان‌ها که عمده‌ی واحدهای مسکونی این شرکت را تشکیل می‌دهند در ماه جولای شاهد 5.8 درصد افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته بودند.

با وجود این که برای پنجمین ماه متوالی هزینه‌ی اجاره‌ی ماهانه در کشور کاهش داشت، تورنتو همچنان با میانگین اجاره 2,051 دلار در ماه برای یک آپارتمان یک‌خوابه گرانترین شهر کشور از این نظر است البته ونکوور از نظر بالاترین میزان اجاره برای آپارتمان دوخوابه با متوسط ماهانه 2,797دلارمقام اول را دارد.

تنها شهر کانادا که از این نظر کاهش نشان نداد، مونترال بود که متوسط اجاره‌ی ماهیانه در آن در ماه جولای نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش نشان داد. در این ماه هزینه‌ی اجاره‌ی خانه‌های ویلایی یک خوابه و دو خوابه افزایش ویژه‌ای نشان داد که هر کدام به ترتیب شاهد 21.6 و 15.8 درصد افزایش بودند. Matt Danison مدیر اجرایی Rentals.ca می‌گوید:

” صرف‌نظر از مونترال در بسیاری از کلان‌شهرهای کانادا، اجاره‌ها یا ثابت ماندند و یا روند کاهشی داشته‌اند و برخی از مستأجرین خانه‌های بزرگتر در مناطق ارزانتر را برای کنار آمدن با دورکاری ناشی از کرونا ترجیح می‌دهند.”

اجاره‌ی آپارتمان‌های تورنتو و ونکور نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش نشان داده در حالی که در کلگری این کاهش 9 درصدی بود. یورک، سسکتون، پورک شمالی، رد دیر و وینیپگ نیز همگی شاهد کاهش دو رقمی از جولای 2019 تا 2020 بوند.

از نظر استانی در ماه جولای،اجاره‌ی ماهانه در انتاریو بالاترین مقام را داشت و صاحب‌خانه‌ها به طور متوسط (برای انواع خانه‌ها) مبلغ ماهانه 2,069دلار را درخواست کردند که این مبلغ به طور متوسط 0.7 درصد کاهش ماهانه و 9.4 درصد کاهش سالانه را نشان می‌دهد. بریتیش کلمبیا در رده دوم بوده و متوسط اجاره‌ی ماهانه در این استان 2,029 دلار ثبت شده که این مقدار نسبت به ژوئن 2019 ، 0.7 درصد کمتر بوده و نسبت به جولای 2019 نیز کاهش 7.4 درصدی را نشان می‌دهد.

منبع:Daily Hive

پیشنهاد مطالعه:

متوسط اجاره بها در ماه آگوست در شهرهای کانادا

اگر قصد ریفایننس ملک خود را دارید الان بهترین زمان است