Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

ترودو در مورد COVID-19 به جوانان هشدار داد: “به بهای زندگی‌تان تمام می‌شود”

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست ‌وزیر جاستین ترودو در مورد اثرات مخرب COVID-19 به جوانانی که ممکن است پندمی را جدی نگیرند، هشدار جدی داد.

ترودو گفت در حالی که اطلاعات جدید در مورد واکسن‌های Moderna و Pfizer امیدوارکننده است، “واکسن فقط در صورت تزریق می‌تواند از شما محافظت کند”.

“پس تا وقتی که این اتفاق رخ دهد ما باید موج دوم را با شدت بیشتری کنترل کنیم. و من مشخصاً روی صحبتم با جوانان است. به نظر می‌رسد این ویروس بیشتر باعث نگرانی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شده باشد تا شما، اما حتی اگر شما جوان و سالم هستید ابتلا به COVID-19 می‌تواند بسیار جدی باشد. این بیماری می‌تواند برای شما مشکلات قلبی و ریوی به جا بگذارد و به بهای زندگی‌تان تمام شود”.

نخست‌وزیر گفت است که این حرف‌ها را برای ترساندن مردم نمی‌زند، اما برای اینکه مردم به‌طور کامل وضعیت موجود را درک کنند باید صادقانه با شرایط روبرو شد.

وی در ادامه افزود که پیروی از پروتکل‌های بهداشت عمومی از جمله شستن دست‌ها، حفظ فاصلۀ فیزیکی، ماسک زدن و دوری از مکان‌های پُرازدحام بسیار مهم است.

با وجود اینکه برخی استان‌ها و مناطق در قرنطینۀ کامل به سر می‌برند و محدودیت‌ها در نقاط‌ حساس افزایش یافته است، اخیراً موارد مثبت COVID-19 در سراسر کشور در حال افزایش است.

از آغاز پندمی تا کنون، کانادا در روز دوشنبه از 300 هزار مورد کل COVID-19 عبور کرد. 240،287 مورد بهبود یافته و 11،027 مورد مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است.

 

منبع: dailyhive