Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

ارائه واکسن COVID-19 در بیش از 250 داروخانه آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا اعلام کرد در 107 منطقه این استان داروخانه‌های ارایه دهنده واکسن مستقر شده‌اند و همین امر نشان می‌دهد از یک مارچ تاکنون ورود واکسن به داروخانه‌ها 154% افزایش یافته است. در حال حاضر بیش از 250 داروخانه در استان آلبرتا واکسن ارائه می‌دهند که باعث افزایش توانایی استان در تسریع ایمن‌سازی افراد جامعه شده است.

از 418،663 دوز واکسن COVID-19 که در آلبرتا تجویز شده است بیش از 35،000 واکسن از داروخانه‌ها تهیه شده است. سرانجام داروخانه‌های عمومی به بزرگ‌ترین تأمین کننده واکسن ساکنین استان تبدیل خواهند شد.

جف لجر رئیس Shoppers Drug Mart می‌گوید: تصمیم به‌موقع آلبرتا در مورد همراهی داروسازان در واکسیناسیون ساکنان تأثیر چشمگیری در مبارزه با COVID-19 داشته است، به آنها اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری ساکنین آلبرتا را ایمن‌سازی کنند. امیدواریم به زودی تمام داروخانه‌ها این واکسن را برای ساکنین استان توزیع کنند.

هر داروخانه که در این طرح شرکت کرده است باید برای محافظت از افرادی که این واکسن را دریافت می‌کنند، کارکنان خود و دیگر مراجعین از پروتکل‌های دقیق و سخت‌گیرانه پیروی کند.

همچنین داروسازان باید برای تهیه واکسن تجربه ایمن‌سازی و مهارت‌های تخصصی مورد نیاز را داشته باشند.

با ورود بیشتر واکسن به کشور تعداد داروخانه‌های مشارکت کننده افزایش می‌یابد و دولت استانی انتظار دارد حداکثر 500 مکان نوبت‌دهی تا اوایل آوریل رزرو شود. با این وجود نوبت‌دهی به تعداد دوزهای دریافتی در استان بستگی دارد. دولت آلبرتا توضیح داد که این امر به دوزهای دریافتی و زمان حمل‌ونقل محموله‌ها به استان مرتبط است.

ممکن است تاخیرهای اخیر در حمل‌ونقل واکسن Moderna برخی از برنامه‌ریزی‌های داروخانه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

نخست وزیر جیسون کنی در این مورد می‌گوید تا جایی که دولت استانی اجازه دهد پخش واکسن را در استان سرعت می‌بخشند. او معتقد است سرعت و کارایی دولت استانی فقط به دوزهایی که از دولت فدرال دریافت می‌کنند بستگی دارد. هزاران آلبرتایی به صورت روزانه در داروخانه‌ها واکسیناسیون می‌شوند که این تعداد در هفته‌های پیش رو افزایش پیدا می‌کند.

آلبرتایی‌های واجد شرایط می‌توانند برای دریافت نوبت واکسیناسیون در داروخانه‌ها از طریق تماس تلفنی یا از طریق سیستم رزرو آنلاین اقدام کنند. همچنین آلبرتایی‌ها می‌توانند برای رزرو نوبت واکسیناسیون خود با خدمات بهداشتی آلبرتا به صورت آنلاین یا با شماره تلفن 811 تماس حاصل کنند.

 

منبع: Dailyhive