Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

گام اول محدودیت‌های کووید ۱۹ در آلبرتا چیست؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از به‌روزرسانی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹، جیسون کنی اعلام کرد که آلبرتا به گام اول محدودیت‌های برنامه Path Forward‌ بازمی‌گردد. این تصمیم پس از افزایش شیوع طی سه هفته گذشته در استان اتخاذ شد. هم‌اکنون گونه‌های مختلف ویروس ۴۳٪ موارد فعال آلبرتا را تشکیل می‌دهد.

جیسون کنی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود اعلام کرد که دولت استانی قصد دارد با اقدامات جدی‌تر مانع شیوع موج سوم شود و با این کار قادر به حفاظت از سیستم بهداشتی و جان ساکنین آلبرتا خواهد بود. همچنین این اقدامات موجب خرید زمان اضافی برای تهیه واکسن مورد نیاز استان خواهد شد.

محدودیت‌های به‌روزشده به شرح زیر است:

  • ۱۵٪ از ظرفیت خرده‌فروشی‌ها و مراکز خرید اجازه فعالیت دارند.
  • هیچ‌گونه فعالیت نمایشی بزرگسالان از جمله رقص، آواز، بازیگری، نواختن ساز و تمرین نمایش و تئاتر مجاز نیست.
  • فقط تمرینات تک‌نفره بدن‌سازی با مربی در محیط سرپوشیده مجاز است.

در حال حاضر هیچ‌گونه تمرین پرشدت و کم‌شدت تناسب‌اندام تک‌نفرهٔ بدون مربی یا گروهی داخل سالن مجاز نیست. فعالیت‌های بدنی در فضای باز برای گروه‌های حداکثر 10 نفره، با رعایت فاصله فیزیکی مجاز است.

رستوران‌ها فعالیت خود را به سرویس‌دهی بیرون‌بر، ارسال به محل و پذیرایی در فضای باز محدود می‌کنند و سرویس‌دهی به مشتری در فضای سرپوشیده غیرمجاز است. سرویس‌دهی به اعضای یک خانه مجاز است. همچنین افرادی که تنها زندگی می‌کنند می‌توانند با دو تن از دوستانی که بیشترین تماس را با وی دارند از این فضاها استفاده کنند.

اقدامات بهداشت عمومی برای عبادتگاه‌ها، خدمات شخصی و بهداشتی، ورزش کودکان تغییری نکرده است.

محدودیت‌های فعلی این بخش‌های یاد شده به شرح زیر است:

  • ۱۵٪ از ظرفیت فضای عبادتگاه‌ها قابل استفاده است.
  • خدمات شخصی و بهداشتی، از جمله آرایشگاه‌ها، سالن‌های کاشت ناخن، ماساژ، سالن‌های تاتو و پیرسینگ فقط با قرار ملاقات قابل استفاده هستند.
  • خدمات بهداشتی از جمله فیزیوتراپی یا طب سوزنی، خدمات اجتماعی یا محافظتی، سرپناه‌های افراد آسیب‌پذیر، خدمات اورژانس، مراقبت از كودكان و انجمن‌های مردمی یا آشپزخانه‌های خیریه می‌توانند برای خدمات حضوری باز باشند.
  • مهد کودک تا کلاس 12 مدارس و فعالیت‌های ورزشی و نمایشی دانش‌آموزان دبیرستانی، مانند کلاس‌های تربیت بدنی، می‌توانند از امکانات خارج از مدرسه برای پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی مرتبط با برنامهٔ درسی استفاده کنند.
  • کلاس و تمرین و آماده‌سازی‌ ورزشی برای ورزش‌های سالنی با تیم‌های کوچک (افراد زیر۱۸ سال)، دو و میدانی مدارس، مجاز هستند اما مسابقات تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

گردهمایی داخل منزل ممنوع است، با این وجود اجتماعات در فضای باز مجاز هستند. این اجتماعات حداکثر به ۱۰ نفر باید محدود شوند و حفظ رعایت فیزیکی اجباری است.

قوانین وضع شده تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است. مقامات بهداشتی همچنان شیوع ویروس را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم اقدامات بیشتری را انجام خواهند داد.

فهرست کامل محدودیت‌های کووید ۱۹ را در وب‌سایت دولت آلبرتا مشاهده کنید.

 

منبع: Dailyhive