Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

آلبرتا: آمار مبتلایان کرونا و آغاز مرحله سوم بازگشایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز چهارشنبه 76 مبتلای جدید COVID-19 در آلبرتا شناسایی شدند و تعداد بیماران فعال، با ادامه روند نزولی هفته‌های اخیر، به 1,055 نفر کاهش یافت.

به این ترتیب برای دهمین روز پیاپی مبتلایان روزانه استان کمتر از صد نفر بودند و نرخ تست‌های مثبت نیز به 1.2 درصد رسیده است.

در حال حاضر 165 شهروند بستری هستند و از این تعداد 34 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

طی 24 ساعت گذشته دو مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس نیز گزارش شد و مجموع آمار فوتی‌ها را به 2,301 نفر رساند.

از ابتدای همه‌گیری تاکنون 231,987 آلبرتایی به COVID-19 مبتلا شده‌ و 228,631 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تا تاریخ 29 جون 4,332,883 دوز واکسن در استان تزریق شده و 72.8 درصد از آلبرتایی‌ها حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. همچنین 42.4 درصد جمعیت واجد شرایط استان با دریافت هر دو دوز کاملا در برابر ویروس ایمن شده‌اند.

آغاز مرحله سوم برنامه بازگشایی

کاهش مبتلایان و روند امیدوارکننده واکسیناسیون باعث شده تا مرحله سوم برنامه بازگشایی استان از امروز پنجشنبه آغاز شود.

برنامه Open for Summer در تاریخ 26 می معرفی شد تا در قالب آن محدودیت‌های COVID-19 طی سه مرحله و با توجه به وضعیت واکسیناسیون و بستری بیماران برداشته شوند.

مرحله نخست این استراتژی در تاریخ 1 جون آغاز گردید و مرحله دوم نیز از تاریخ 10 جون شروع شد. حال شهروندان می‌توانند دو هفته زودتر از پیشبینی‌ها، یعنی از 1 جولای، شاهد شروع مرحله سوم آن نیز باشند.

براساس اعلام وبسایت دولت استانی، در مرحله سوم بازگشایی‌ها تمام محدودیت‌های بهداشت عمومی برداشته می‌شوند. بنابراین امکان برگزاری گردهمایی‌های اجتماعی در فضاهای بسته نیز وجود دارد.

البته دولت آلبرتا تاکید کرده آن دسته از شهروندان که ابتلایشان به COVID-19 تایید شده باید در قرنطینه بمانند و رعایت مقررات بهداشتی و حفاظتی برای آن‌ها الزامیست.

همزمان قانون اجباری پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی بسته نیز از امروز برداشته می‌شود. البته استفاده از ماسک احتمالا در برخی اماکن اجباری باشد.

شورای شهر ادمونتون تصمیم گرفته قانون پوشیدن ماسک را از تاریخ 1 جولای لغو کند، اما شهرداری کلگری قانون مذکور را تا 5 جولای تمدید کرده و در آن تاریخ دوباره شرایط را ارزیابی خواهد کرد.

منبع: Daily Hive