Tuesday, March 19, 2024
0.3 C
Calgary

افزایش کمک هزینه مراقبت از کودکان در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو و نخست وزیر آلبرتا جیسون کنی در یک کنفرانس مطبوعاتی از توافق میان دولت کانادا و استان آلبرتا در خصوص سیستم مراقبت از کودکان خبر دادند. براساس این توافق، قرار است روزانه به طور متوسط ۱۰ دلار به هزینه مراقبت از کودکان افزوده شود.

به گفته جیسون کنی این توافقنامه برخی از آموزشگاه‌های مراقبت از کودکان، از جمله مهدکودک‌های روزانه و پیش دبستانی‌ها را پوشش می‌دهد. استان آلبرتا در حال حاضر بر روی تأسیس ۱۵۰۰ مهدکودک جدید در مناطقی از استان که مهدکودک‌های دولتی وجود ندارد، کار می‌کند. دولت استانی خاطر نشان کرد تقریباً ۵۶ درصد از مکان‌های مراقبت از کودکان آلبرتا خصوصی هستند و بسیاری از آنها به وسیله کارآفرینان زن اداره می‌شوند.

تا پایان سال ۲۰۲۲ متوسط هزینه‌های والدین برای کودکان زیر شش سال در محیط‌های مراقبت از کودکان آلبرتا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. استان آلبرتا طی پنج سال آینده حدود ۳.۸ میلیون دلار بودجه دریافت خواهد و توافق احداث ۴۲۵۰۰ فضای آموزشی جدید ویژه کودکان تا پایان سال ۲۰۲۶ در این بودجه لحاظ شده است.

به گفته نخست وزیر ترودو تمامی خانواده‌ها باید به مراکز مقرون ‌به‌ صرفه مراقبت از کودکان  دسترسی داشته باشند. توافق‌نامه جدید میان دولت کانادا و دولت آلبرتا نیز به همین منظور ایجاد شده است. این توافق‌نامه فرصت‌های شغلی فراوانی را ایجاد می‌کند و در پی آن طبقه متوسط رشد پیدا خواهد کرد.

دولت کانادا در اوایل سال جاری با دولت‌های دیگری همچون بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، یوکان، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور، منیتوبا و ساسکاچوان نیز به توافق‌های مشابهی دست یافته است.

دولت‌های کانادا و کبک نیز برای تقویت سیستم آموزش اولیه و مراقبت از کودکان در این استان به توافق‌هایی دست یافته‌اند.

دستاورد این توافق، می‌تواند علاوه بر ارائه خدمات اساسی و توسعه‌ حرفه‌ای، به پرورش نیروی کار توانمند و ماهر در میان مربیان کودکان بپردازد. این طرح شامل کودکان دارای معلولیت و کودکانی که نیاز به حمایت‌های بیشتر فردی دارند نیز می‌شود.

این توافقنامه همچنین برای دسترسی کودکان بومی استان به سیستم مراقبت از کودکان مقرون به صرفه و از نظر فرهنگی مناسب و باکیفیت، با سازمان‌های بومی در آلبرتا همکاری خواهد کرد.

 

 

منبع: Dailyhive