Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

پنج مسیر عالی برای پیاده‌روی خانوادگی در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با رسیدن بهار فصل پیاده‌روی و طبیعت‌گردی هم آغاز می‌شود و بسیاری پس از چند ماه سرد دوباره به دامن طبیعت باز می‌گردند. در این بین آلبرتا با داشتن آبشارها، دریاچه‌ها، مناظر چشم‌نواز و جاذبه‌های طبیعی بسیار بهشت پیاده‌روی و طبیعت‌گردی است.

در ادامه نوشتار با پنج مورد از بهترین مسیرهای پیاده‌روی آلبرتا برای خانواده‌ها آشنا می‌شویم، با پیکوبینو همراه باشید.

Wild Rose Loop

سطح دشواری: آسان

آدرس: Brown Lowery Provincial Park (به Priddis رفته و خود را از Plummers Road West به پارکینگ Brown Lowery برسانید)

طول مسیر: 4.8 کیلومتر

ارتفاع: 143 متر

نوع مسیر: لوپ

اگر عاشق گل‌های وحشی هستید حتما در این مسیر پنج کیلومتری و نسبتا خلوت پیاده‌ذوی کنید. توجه داشته باشید که در طول زمستان و روزهای سرد برخی نقاط آن لغزنده بوده و باید حتما یخ‌شکن همراه داشته باشید. مناظر کوهستانی مسیر چشم‌نواز هستند و می‌توان مرکز شهر کلگری را نیز از آنجا دید. بعلاوه برای پیاده‌روی سگ‌ها مناسب است و اگر بخت یارتان باشد با گوزن و آهو هم مواجه می‌شوید.

Heart Creek Trail

سطح دشواری: آسان

آدرس: Heart Creek Provincial Area (از بزرگراه Trans-Canada به Canmore رفته و پس از مشاهده تابلو Heart Creek Trail به سمت پارکینگ Lac des Arcs بروید)

طول مسیر: 4.8 کیلومتر

ارتفاع: 307 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

در طول مسیر آبشارهای تماشایی بسیار وجود داشته و در تمام سال می‌توان آن را پیمود. مسیر پیاده‌روی درست از کنار بزرگراه شروع می‌شود اما پس از ورود به آن صدای خودروها جای خود را به صدای آبشارها و پرندگان خواهد داد. بخشی از مسیر از میان دره‌ای کوچک می‌گذرد که کودکان و حتی کوهنوردان حرفه‌ای را محسور زیبایی منطقه خواهد کرد. هنگام عبور از روی پل‌های متعدد مسیر و در روزهای یخبندان و برفی باید کاملا احتیاط کنید.

Troll Falls Trail to Stoney Trail Loop

سطح دشواری: آسان

آدرس: Evan-Thomas Provincial Recreation Area (به دهکده Kananaskis رفته و سپس با خروج از Kananaskis Trail خود را به Mount Allan Drive برسانید)

طول مسیر: 3.5 کیلومتر

ارتفاع: 177 متر

نوع مسیر: لوپ

در حاشیه این مسیر خانوادگی یک مجموعه آبشار دوطبقه وجود دارد که دسترسی به آبشارهای پایینی در تمام فصول امکان‌پذیر است اما برای دیدار از آبشارهای بالایی باید مسیر سخت‌ و لغزنده را بپیمایید. پس به تابلوهای راهنما توجه کرده و از طناب‌های نصب شده کمک بگیرید. مسیر پیاده‌روی آن نسبتا آسان بوده و برای گردش سگ‌ها کاملا ایده‌آل است. توجه داشته باشید که جمعیت گوزن و خرس در منطقه بالاست و باید حتما اسپری فلفل همراه داشته باشید. وجود یک tepee در سمت چپ مسیر آبشارهای پایینی و مجسمه‌های چوبی دیگر برای کودکان هیجان‌انگیز و جذاب است.

Tree Sisters Creek

سطح دشواری: آسان

آدرس: Bow Valley Wildland Provincial Park (این مسیر از دهکده Three Sisters قابل دسترس است. به بلوار Three Sisters  رفته و از تقاطع Hubman Landing و 109 Armstrong Place وارد مسیر پیاده‌روی شوید)

طول مسیر: 3.4 کیلومتر

ارتفاع: 174 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

این پیاده‌روی کوتاه برای خانواده‌های جوان مناسب بوده اما در روزهای سرد می‌تواند لغزنده باشد و باید وضعیت جوی را از قبل چک کنید. مسیر از کنار املاک خصوصی آغاز شده و در ادامه با آبشاری تماشایی و جویباری زیبا مواجه خواهید شد. آبشار دوم نیز در دل دره‌ای کم‌عمق قرار داشته و تماشای طلوع و غروب خورشید در طول مسیر چشم‌نواز است.

Canyon Creek Ice Cave Trail

سطح دشواری: متوسط

آدرس: Kananaskis Country Public Land Use Zone (بزرگراه 66 را تا خروجی Canyon Creek Road طی کرده و سپس به پارکینگ Ing’s Mine در سمت راست جاده بروید. مسیر پیاده‌روی پیش از رسیدن به محل فرود هلیکوپتر شروع می‌شود)

طول مسیر: 12.9 کیلومتر

ارتفاع: 472 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

این مسیر دیدنی مناسب نوجوانان و جوانان است و پیمودن آن حدود چهار ساعت زمان می‌برد. مسیر آن در بهار و تابستان تماشایی بوده و بسیاری برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری به آنجا می‌روند. در ماه‌های تابستان گرمای هوا قدری آزار دهده است اما آب‌تنی در رودخانه‌ها از شدت آن کم می‌کند. در طول مسیر و پس از رسیدن به انتهای جاده می‌توان وارد مسیری آلپاین و قدری پرشیب شد که مناظر زیبایی دارد. در انتهای مسیر آلپاین غاری یخی قرار داشته که می‌توان با هدلامپ به ماجراجویی در آن پرداخت.

پیش از حرکت حتما خود را برای سفر آماده کنید. اطلاعات و راهنمایی‌های ضروری در وبسیات Albertaparks.ca و AdventureSmart قابل دسترس بوده و دستورالعمل Parks Canada نیز در اینجا قرار دارد. هیچ ردی از خود در طبیعت بجای نگذارید، از مسیرهای پیاده‌روی خارج نشوید و به هیچ عنوان به حیوانات وحشی غذا ندهید. لطفا هنگام عکاسی به پرتگاه‌ها نزدیک نشوید.

منبع: Daily Hive