Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

بهترین خودروهای الکتریکی بر اساس بورد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکبار دیگر قیمت بنزین در بخش‌هایی از کانادا رشد صعودی پیدا کرده، پس چه زمانی بهتر از حالا، که نگاهی به تعدادی از خودروهای الکتریکی، رنج قیمت و بورد تخمین زده شده آنها بیندازیم؟

اگر در فکر خرید خودرویی مدرن و پیشرفته برای خودتان هستید، باید قبل از قدم گذاشتن به این دنیای هیجان انگیز، چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدایی ترین آن ها، قدرت باتری آن وسیله است.

اگرچه بورد یک خودرو فاکتور مهمی بوده و موجب صرفه جویی انرژی شما در دراز مدت می شود، اما این را نیز باید در نظر بگیرید که انتخاب خودرویی با بورد بالا، می تواند باعث بالاتر رفتن هزینه اولیه آن خودرو نیز بشود. فهرست جامعی که در ادامه مشاهده می کنید، می تواند به شما دید مناسبی از قیمت ها بدهد تا بتوانید خودرو دلخاهتان را بسته به بودجه مورد نظر خود، انتخاب کرده و کیف پولتان را وحشت زده نکنید.

Dewesoft Data Acquisitions Systems  سازمانی است که در طی تحقیقات خود توانسته است فهرستی از 150 خودروی الکترونیک تهیه و تنظیم کند که گوشه ای از آن را در ادامه خواهیم دید.

Lucid

شش جایگاه برتر در میان وسایل نقلیه الکتریکی این لیست، به خودروی Lucid تعلق دارد.

اگر تا به حال نام خودرو های Lucid را نشنیده باشید، آنچنان هم مورد سرزنش قرار نخواهید گرفت. این برند، نام جدیدی در دنیای خودروهای الکتریکی است و فناوری که در این خودروها بکار گرفته شده همان است که در اتومبیل های مسابقه ای فرمول E یافت می شود.

مانند خودروهای تسلا،  Lucidنیز یک برند لوکس درنظر گرفته می شود. بنابراین اگرچه هر دو برند، بیشترین امکانات را به مشتریان خود ارائه می دهند، اما از قیمت بسیار بالایی هم برخوردار هستند. این محدوده قیمتی  از حدود 170.000 دلار برای سری  Air Dream شروع می شود.

قیمت سری Air Grand Touring  از 189000 دلار آغاز می شود. این خودروها با یک بار شارژ شدن به میزان 838 تا 830 کیلومتر می تواند حرکت کند و در این میان نیز به شارژ مجدد نیازی نداشته باشد.

برای درک بهتر این ارقام، می توانیم از یک خودروی مقرون به صرفه تر مانند نیسان لیف مثال بزنیم که بین 243 تا 363 کیلومتر برد دارد.

International models

بسیاری از خودروهای فهرست فوق، درحال حاضر  برای سفارش در کانادا موجود نمی باشند. این نکته برای خودروiEV7  Bordin نیز صدق می کند. اگرچه این شرکت خودروسازی در ابتدا تنها در کانادا در دسترس بود، اما کارخانه آن با مشکلاتی رو به رو شده و نهایتا اعلام ورشکستگی کرد. خودروی iEV7  دارای برد 705 کیلومتر است.

بالاخره در جایگاه 11ام این فهرست، می توانیم نام برند شناخته شده تسلا را مشاهده کنیم.

برندهای Arcfox , LVCHI در جایگاه 8 قرار می گیرند. این برند ها همانند ردیف 10، برند Thunder Power، دو خودروساز چینی هستند.

Tesla

نخستین تسلا در فهرست، در ردیف 11 قرار گرفته که تسلای مدل 5 می باشد.

برند جدید تسلا مدل S، قبل از تخفیف های احتمالی استانی و فدرال، دارای قیمت 128000 دلاری است. برد این برند 652 کیلومتر می باشد.

خودرو مدل 3 تسلا گزینه خوش قیمت تری است و از CAD با قیمت 71990 دلار شروع می شود. این مدل محدوده برد تخمینی ای در حدود 538 کیلومتر دارد.

گزینه های به صرفه تر

Kia EV6

این برند در رتبه 74 قرار گرفته است. قبل از تخفیف، دارای حدود قیمت 44995 دلار بود و برد حدود 499 کیلومتری برای آن تخمین زده می شود. این خودرو همچنین دارای ویژگی های AWD و نمایشگر next-gen  است که از واقعیت بدست آمده و از آن برای ارائه اطلاعات ضروری در هنگام رانندگی در جاده استفاده می شود.

 

Hyundai Ioniq5

در محدوده قیمتی مشابه با خودروی کیا EV6، مدل هیوندای Ionic5 نیز از برد 488 کیلومتری و  قیمت 46.950 دلار به بالا برخوردار می باشد.

Nissan Ariya

اگر به دنبال خودروی بزرگتری در بازار هستید شاید نیسان آریا برای شما مناسب باشد. با تخمین برد 420 کیلومتر این خودروی شاسی بلند، در محدوده قیمتی کد 50.000 دلار و در رتبه 106 ام قرار گرفته است.

Volkswagen ID4

فولکس واگن ID4 خودروی بزرگ دیگری است که در رتبه 140 این لیست قرار گرفته است. با برآورد برد 410 کیلومتر، قیمت این خودرو از 44.995 دلار آغاز می شود. متاسفانه، تمامی مدلهای 2021 و 2022 آن فروخته شده است، بنابراین باید تا مدلهای سال بعد آن که دسترسی به خرید آنها مجددا آزاد شود، منتظر بمانیم.

البته، تعداد بسیاری از گزینه های به صرفه تری نیز همچون نیسان لیف که در بالا به آن اشاره شد، وجود دارند اما درصورتیکه به دنبال خرید خودرویی با برد بالا هستید، موارد ذکر شده در این مطلب مواردی هستند که باید توجه بیشتری به آنها داشته باشید.

برای مشاهده لیست کامل این خودرو ها  به اینجا مراجعه کنید.

منبع:Dailyhive