Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

بیش از ۳۲۰۰ نفر در سراسر جهان به آبله میمون مبتلا شده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی بیش از ۳۲۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون و یک مورد مرگ ناشی از این بیماری به ثبت رسیده است.

به گفته تدروس ادهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، افزایش شیوع آبله میمون اهمیت نظارت بیشتر را بر جوامع تحت تأثیر نشان می‌دهد. این بیماری در میان مردانی که با همجنسان خود رابطه جنسی دارند نیز دیده می‌شود.

تدروس در جلسه کمیته اضطراری مقررات بین‌المللی بهداشت (۲۰۰۵) که به منظور تعیین وضعیت اضطراری جهانی تشکیل شده بود، گفت: «این بیماری از فرد به فرد در حال شیوع است. با این وجود، احتمال دارد این شیوه از انتقال جدی گرفته نشود.»

اورژانس بهداشت عمومی در بالاترین سطح این سازمان قرار دارد. از ماه می تاکنون چهل و هشت کشور جهان مواردی از ابتلا به آبله میمون را به ثبت رسانده‌اند.

به گفته تدروس، امسال در آفریقای مرکزی ۱۵۰۰ مورد مشکوک به آبله میمون و ۷۰ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش شده‌ است.

رئیس WHO با هدف حمایت از کشورها از طریق مهار بیماری آبله میمون، از کشورهای عضو این سازمان خواست تمامی اطلاعات بدست آمده از این ویروس را با آنها به اشتراک بگذارند.

 

 

منبع: Dailyhive