Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

آلبرتا معافیت مالیاتی سوخت را تا پایان سپتامبر تمدید کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام دولت آلبرتا برنامه حذف مالیات استانی سوخت که با هدف کمک به شهروندان در مواجهه با افزایش قیمت بنزین به اجرا در آمده همچنان تا ماه سپتامبر پابرجاست.

این تخفیف 13 سنتی در جایگاه‌های سوخت آلبرتا از 1 اپریل اعمال شده و از آن تاریخ تاکنون قیمت بنزین در استان بین 30 تا 40 سنت در هر لیتر افزایش یافته است.

دولت استانی متعهد شده تا این برنامه را هر سه ماه یکبار مورد ارزیابی قرار دهد و تنها زمانی که میانگین قیمت نفت خام West Texas Intermediate (WTI) به زیر 90 دلار در هر بشکه رسید آن را لغو کند. در چهار ماه منتهی به تاریخ 15 جون میانگین قیمت هر بشکه نفت خام WTI به 115.88 دلار رسید.

بگفته دولت آن‌ها برنامه را در ماه سپتامبر دوباره مورد بازنگری قرار می‌دهند.

نخست‌وزیر جیسون کنی در اینباره گفت: “ما با اجرای این برنامه به شهروندان آلبرتا کمک می‌کنیم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. درحالی که قیمت‌های بنزین همچنان به رشد خود در سطح ملی ادامه می‌دهد آلبرتایی‌ها کمتر از شهروندان استان‌های همسایه برای سوخت هزینه می‌پردازند. ما خرسند هستیم که این تخفیف را دوباره تا پایان ماه سپتامبر تمدید می‌کنیم.”

بگفته مسئولان استانی آن‌ها همچنان از اتاوا می‌خواهند تا اقداماتی اینچنین را در سطح ملی اجرا کند.

بگفته دولت استانی چنانچه دولت فدرال برنامه اخذ مالیات کربن و مالیات سوخت فدرال را تا زمان رسیدن میانگین قیمت نفت WTI به زیر 90 دلار تعلیق کند رانندگان با خرید هر 100 لیتر بنزین حدود 22 دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهند کرد.

در اوایل ماه جاری حزب Alberta NDP از حزب UCP خواسته بود تا معافیت مالیات سوخت را پس از تاریخ 1 جولای (تاریخ بازنگری آن) نیز تمدید کند.

منبع: Daily Hive