Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

آتشنشانی اونتاریو: ماسک‌های صورت را داخل مایکروویو نگذارید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گاهی اوقات عقل سلیم از پنجره بیرون انداخته می‌شود. کار به جایی رسیده که مارشال آتشنشانی استان اونتاریو، آقای جان پِگ به مردم هشدار رسمی داده که «نباید ماسک صورت را داخل مایکروویو قرار بدهند» و البته بقیه تجهیزات ایمنی هم استثنا نیستند.

متاسفانه گزارش‌های متعددی از افزایش آتشسوزی به خاطر بی‌احتیاطی مردم به دست آمده و آقای پِگ می‌گوید داغ کردن ماسک‌ها برای ضدعفونی کردن، کار عاقلانه‌ای نیست. اصولا نباید هیچ جنس کاغذی، پلاستیکی، یا فلزی را داخل مایکروویو گذاشت.

پگ افزوده: «بین ۱ ژانویه تا ۴ مِی ۵۱ مورد مرگ بر اثر آتشسوزی داشته‌ایم که افزایشی ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال است. فقط در مارس امسال ۱۷ نفر از اهالی اونتاریو در اثر آتشسوزی کشته شده‌اند.»

البته دفتر مارشال تایید نکرده که این افزایش آتشسوزی‌ها ربطی به گرم کردن ماسک دارد یا نه ولی انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتر در آینده منتشر شوند.

در هر صورت باید مراقب بود زیرا آتشسوزی حادثه‌ای است که به سرعت می‌تواند محل زندگی را بسوزاند و جان افراد را بگیرد، آن هم قبل از اینکه حتی نیروهای آتشنشانی به محل سانحه رسیده باشند.

در صورت رشد چشمگیر بیماران کووید-۱۹ ممکن است در کل کانادا با کمبود ماسک روبرو شویم و مردم بیش از قبل به راهکارهای غیرمنطقی برای استفاده چندباره از ماسک‌ها متوصل شوند.

اما نخست وزیر ترودو دستور تولید ۱۰ میلیون ماسک را به یکی از کارخانه‌های اونتاریو داده و حتی دانشجویان این استان هم دارند با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، ماسک صورت می‌سازند.

منبع: Narcity