Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

بهترین روش‌ها برای حداکثر کردن بازپرداخت مالیاتی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فصل مالیاتی نزدیک بوده و اگر این موضوع شما را نگرانی کرده بهتر باشد بدنبال روش‌هایی برای کاستن از مالیات خود باشید.

با توجه به رشد چشمگیر تورم و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی خانواده‌های کانادایی بیش از هر زمان دیگر به مبالغ دریافتی از دولت و حداقل کردن درآمد مشمول مالیات خود نیاز دارند.

هم‌اکنون راه‌های گوناگون برای دریافت کسر مالیاتی و اعتبار مالیاتی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد.

در ادامه اد رمپل، برنامه‌ریز مالی و حسابرس مالیاتی، راهنمایی‌هایی برای کاستن از هزینه‌ها در فصل مالیاتی پیش رو ارائه کرده است.

اطلاعات لازم پیش از تکمیل فرم مالیاتی

بگفته رمپل پیش از هر چیز باید رسیدهای لازم برای بهره‌مندی از تخفیف‌ها و اعتبارهای مالیاتی را جمع‌آوری کنید.

بنابراین علاوه بر فیش‌های مالیاتی معمول T4 و T5 باید برای دریافت تخفیف‌ها دیگر فیش‌ها را دارا باشید.

بگفته رمپل برای کسر هزینه کمک‌های مالی و پزشکی به رسید نیاز دارید، اما باید برخی از هزینه‌ها ازجمله هزینه‌های کار از خانه را پیگیری کنید. همچنین باید توجه داشت که امکان دریافت برخی از بالانس‌های انتقالی، اعتبارها و کسرهای مالیاتی فصل مالیاتی پیشین که مطالبه نشده در سال جاری وجود دارد.

اعتبار مالیاتی و کسر مالیاتی

بطور ساده کسر مالیات (deductions) میزان درآمد مشمول مالیات شما را کاهش می‌دهد، درحالی که اعتبار مالیاتی (credits) بدهی مالیاتی شما را کم می‌کند.

برای مثال اگر درآمد شما در سال بیش از 50,000 دلار بوده بهترین گزینه استفاده از کسر مالیات است.

باید توجه داشت که کسر مالیات، مالیات شما را براساس براکت مالیاتی کاهش می‌دهد، اما اعتبار مالیاتی مالیات شما براساس پایین‌ترین براکت مالیاتی، که حدود 20 درصد است، کاهش خواهد داد.

بعنوان مثال اگر درآمد سالانه شما 80,000 دلار باشد در براکت مالیاتی 30 درصدی قرار می‌گیرد. در این حالت کسر مالیات 10,000 دلار 3,000 دلار بوده اما اعتبار مالیاتی آن 2,000 دلار است.

بگفته رمپل اکثر مزایای دولتی براساس درآمد مشمول مالیات تعیین می‌شود. بنابراین اگر والدین شما از Canada Child Benefit (CCB) استفاده می‌کنند در صورت داشتن کسر مالیات مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد.

بهترین تخفیف‌ها و اعتبارها برای بازپرداخت مالیاتی حداکثری

مشارکت به RRSP

در این حالت هرچقدر درآمد شما بیشتر باشد بهتر خواهد بود.

برای مثال اگر درآمد شما بیش از 162,000 دلار باشد می‌توانید تا حداکثر 29,210 دلار را برای 2022 اختصاص دهید. از آنجایی که در براکت مالیاتی 45 درصدی قرار می‌گیرید باید 13,000 دلار بازپرداخت مالیاتی دریافت کنید.

اگر مطمئن نیستید تا چه میزان باید در RRSP مشارکت کرد، این موضوع به موارد زیر بستگی دارد:

  • به مشارکت موردنیاز در RRSP برای دستیابی به هدف بازنشستگی شما
  • به مشارکت موردنیاز برای به حداکثر رساندن فضای مادام‌العمر RRSP شما
  • به میزانی که می‌توانید با حاشیه براکت مالیاتی فعلی خود مشارکت کنید
  • به محدودیت کسر RRSP فعلی شما (که می‌توانید آن را در اینجا مشاهده کرد)
  • مبلغ قابل دسترس شما (یا اینکه تا چه میزان می‌توانید قرض کنید)

با استفاده از این محاسبه‌گر RRSP می‌توانید میزان بازپرداخت مالیاتی خود را بدست آورید.

مطالبه هزینه‌های جابجایی

اگر سال گذشته در یک شغل جدید مشغول به کار شده و مجبور شدید حداقل 40 کیلومتر از محل سکونت پیشین خود جابجا شوید، می‌تواند تمام هزینه‌های این جابجایی را مطالبه کنید.

این مورد شامل هزینه‌ پروازها، تیم جابجایی، فروش ملک و تسویه اجاره‌نامه یا رهن یا مسکن موقت شده که معمولا مقدار قابل توجهی خواهد بود.

مطالبه هزینه‌های خوداشتغالی یا کار از منزل

اگر بیزینس خود را داشته و از خانه مشغول به کار هستید می‌‍توانید هزینه‌های آن را مطالبه کنید، تنها کافیست آن‌ها را ثبت کرده باشید.

اگر خوداشتغال نیستید اما از منزل کار می‌کنید نیز می‌توان هزینه‌های آن را مطالبه کنید. سال گذشته کارمندان مشمول در صورتی که حداکثر 250 روز از منزل کار کردند در مجموع 500 دلار بازپرداخت مالیاتی دریافت کردند.

هنوز اطلاعاتی درباره کسر مالیاتی برای امسال اعلام نشده است.

مطالبه کمک‌های مالی

اگر امسال کمک‌های مالی گوناگون داشتید نتیجه این رفتار سخاوتمندانه را در پرونده مالیاتی خود خواهید دید. بگفته رمپل هر سال پس از آنکه 200 دلار کمک مالی کنید، بین 40 تا 50 درصد باقی کمک‌ها را می‌توان بصورت بازپرداخت مالیاتی دریافت کرد.

مطالبه هزینه‌های مراقبت از کودک و مزایای خانواده

امکان مطالبه هزینه‌های مراقبت از کودک ازجمله هزینه مراکز مراقبتی، کمپ‌های تابستانی و استخدام پرستار وجود دارد.

بگفته رمپل کمک‌های مالی دولتی ازجمله CCB براساس درآمد مشمول مالیات تعیین می‌شوند، بنابراین با مطالبه هزینه‌های نگهداری از فرزند می‌توان کمک مالی بیشتری نیز از دولت دریافت کرد.

مطالبه هزینه‌های پزشکی

همیشه رسیدها و نسخه‌های دندانپزشکی و درمانی خود را نگاه دارید زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توان هزینه‌های پزشکی را در پرونده مالیاتی مطالبه کرد.

کسر سود استقراض برای سرمایه‌گذاری

“استقراض برای سرمایه‌گذاری” ازجمله بهترین استراتژی‌های ثروت‌اندوزی برای شهروندان بوده که اگر به درستی و در بازه زمانی طولانی انجام شود نتیجه آن بسیار مثبت خواهد بود.

بطور کلی اگر مبلغ قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری قرض کرده باشید می‌توان بهره آن را از مالیات کسر کرد که در نتیجه میزان قابل توجهی بازپرداخت مالیاتی به حساب شما واریز می‌شود.

ترازهای مالیاتی قابل انتقال

بگفته رمپل اگر طی سال‌های گذشته از کسر و اعتبار مالیاتی استفاده نکرده‌اید می‌توان بخش قابل توجهی از آن را امسال دریافت کنید.

برای مثال در مورد مشارکت RRSP می‌توان مبالغ سال گذشته را امسال مطالبه کرد.

برای دانشجویان نیز اعتبارهای شهریه براساس میزان درآمد تعیین می‌شود، بنابراین ممکن است اعتبارهای استفاده نشده در حساب شما موجود باشد.

اگر خوداشتغال هستید می‌توان هزینه‌های کسر شده کار از منزل را براساس استفاده از فضا برای کسب درآمد بیزینس، مطالبه کرد. با اینحال بگفته رمپل می‌توان این مبلغ را برای مطالبه کسر از درآمد در سال آتی بیزینس انتقال داد.

کمک‌های مالی خیریه به میزان 75 درصد درآمد شما محدود شده‌اند، اما می‌توان آن‌ها را تا پنج سال انتقال داد.

در آخر هزینه‌های جابجایی را تنها می‌توان براساس درآمد شغل خود در سال مربوطه کسر کنید، اما اگر در میانه سال مشغول به کار شده و درآمد کافی نداشتید می‌توان آن را را در سال آینده هم مطالبه کرد.

منبع: Daily Hive