Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

جوان‌ترین مارکوپولوی تاریخ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک دختر 21 ساله آمریکایی توانسته رکوردی حیرت‌انگیز را از خود به جای بگذارد. او به جوان‌ترین فردی تبدیل شده که به تک‌تک کشورهای دنیا سفر کرده است.

لکسی آلفورد که ساکن شهر نوادا در ایالت کالیفرنیا است اخیرا با مسئولان گینس ملاقات داشته تا رسما نام خود را در کتاب رکوردها به ثبت برساند. پیش از این جیمز آسکویت 24 ساله این عنوان را کسب کرده بود.

آلفورد مدعی شده که در تاریخ 31 ماه مه سال 2019 توانسته به 196 امین کشور یعنی کره شمالی سفر کند. او 10،000 عدد شواهد گوناگون را جمع‌آوری کرده که ثابت می‌کنند به تمامی این کشورها سفر کرده است. در حال حاضر این شواهد در اختیار مسئولان گینس قرار گرفته تا پس از بررسی رکورد کنونی را به نام او ثبت کنند.

https://www.instagram.com/p/ByL–_9HPf4/?utm_source=ig_embed

آلفورد در مصاحبه با فوربس گفت: از زمانی که به یاد دارم سفر بخش بزرگی از زندگی من بوده است. والدینم هرسال من را از مدرسه خارج و برای هفته‌ها و گاهی ماه‌ها در دوره‌های مطالعه آزاد ثبت‌نام می‌کردند.

https://www.instagram.com/p/BxCujVPgSDO/?utm_source=ig_embed

او افزود: پدر و مادر من تلاش کرده‌اند تا جنبه‌های مختلف زندگی در نقاط مختلف دنیا را به من آموزش دهند و همین کار تاثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت کنونی من گذاشته است. من همیشه درباره شیوه‌های زندگی سایر مردم و این‌که چگونه شادی را پیدا می‌کنند کنجکاو بوده‌ام.

https://www.instagram.com/p/BxU5tfkgvHA/?utm_source=ig_embed

آلفورد با ذهنیتی همچون بسیاری از متفکران دنیا سفرهای خود را آغاز کرد، او می‌خواست تا جایی که می‌تواند و در توانش هست دنیا را تجربه کند.

او گفت: حقیقتا در ابتدا من تنها قصد داشتم توانایی‌های خود را بسنجم و تا جای ممکن دنیای اطراف خود را مشاهده کنم. شرایط به همین منوال ادامه داشت تا این‌که متوجه شدم قدرت تاثیرگذاری بر انسان‌های اطراف خود مخصوصا زنان جوان را پیدا کرده‌ام و آن‌ها از من الگو می‌گیرند. مطلع شدن از این حمایت‌ها باعث شد تا تصمیم بگیرم به سفرهای خود، حتی در صورت سخت شدن شرایط، ادامه دهم. من می‌خواستم به همه نشان دهم که دنیا آن‌گونه که رسانه‌ها به تصویر می‌کشند جای ترسناکی نیست و در هرکجا می‌توان عشق و مهربانی را پیدا کرد.

https://www.instagram.com/p/BurhijJATK_/?utm_source=ig_embed

پس از آن‌که آلفورد در سن 18 سالگی توانست به 72 امین کشور نیز سفر کند متوجه شد که در حال دستیابی به رکوردی دست‌نیافتنی است. به همین دلیل تصمیم گرفت تا به تمام کشورهای دنیا سفر کند.

او هزینه تمام سفرها را خودش تامین کرده و گاهی در طول سفرها از حمایت مالی برخی از برندها نیز برخوردار شده است. آلفورد در زمان حضور در خانه به عنوان مشاور گردشگری در آژانس خانوادگی خودشان فعالیت می‌کند. او حین سفر عکس‌های بسیاری نیز می‌گیرد و به نویسندگی در وبلاگ درباره سفرهایش می‌پردازد.

https://www.instagram.com/p/BlVxvgrgjdm/?utm_source=ig_embed

آلفورد در زمان سفرهایش به شدت طرفدار دوری از شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. او می‌خواهد در لحظه و درست در جایی که حضور دارد زندگی کند و به صحبت با ساکنین هرجایی مه هست بپردازد. او ادعا می‌کند که هیچ‌گاه از سیم‌کارتی خارجی استفاده نکرده است.

https://www.instagram.com/p/Bkd8mOEAn1L/?utm_source=ig_embed

به عقیده آلفورد بهترین بخش سفرهایش این بوده که توانسته در کشورهایی که شدیدا توسط رسانه‌ها مورد بی‌لطفی قرار گرفته‌اند و جو ترسناکی درباره آن‌ها ایجاد شده، عشق و روشنایی را پیدا کند.

او در اینباره می‌گوید: من همواره کنجکاو بودم تا از کشورهایی دیدن کنم که سایرین به خاطر تبلیغات رسانه‌ای، از رفتن به آن‌ها هراس داشته‌اند. من در کشورهایی مانند پاکستان و ونزوئلا گاها مهربانی و محبت بیشتری از سایر مقاصد توریستی پیدا کرده‌ام. رفتن به جایی که هیچ تصوری از آن ندارید می‌تواند واقعا شما را شگفت‌زده کند. این کشورها همواره بخش‌های زیبا و حیرت‌انگیز سفرهای من را شکل داده‌اند.

https://www.instagram.com/p/Bht_Tq_B_CQ/?utm_source=ig_embed

به گفته آلفورد سخت‌ترین چالش سفرهای او مربوط به غرب و مرکز آفریقا بوده‌ است. آلفورد می‌گوید که گرفتن ویزا در این نواحی سخت است، زیرساخت‌های مناسب گردشگری وجود ندارد، دشواری‌های زبانی بسیار است و چالش‌های گوناگون امنیتی حین سفر وجود دارد.

او در مصاحبه با فوربس می‌افزاید: پروازهای زیادی به این نواحی وجود ندارد و هتل و راهنمایان سفری که به زبان انگلیسی مسلط باشند در این نقاط به سختی پیدا می‌شوند. همین باعث شده تا آژانس‌های گردشگری از این وضعیت سوءاستفاده کنند. آن‌ها هر قیمتی که می‌خواهند را برای پرواز به این کشورها وضع می‌کنند و شما نیز چاره دیگری جز پذیرش آن ندارید (تنها گزینه دیگر استفاده از سفرهای اتوبوسی خسته‌کننده و خطرناک است). رفتن به این مناطق بیش از هر جای دیگری در دنیا من را باتجربه و پخته کرد.

https://www.instagram.com/p/BxRLcZUAaSP/?utm_source=ig_embed

در حال حاضر آلفورد قصد دارد تا یک کتاب درباره تجربیات سفرهایش بنویسد. همچنین اولین سخنرانی TEDx او نیز در 15 ژوئن برگزار خواهد شد.

شما می‌توانید ماجراجویی‌های او را در حساب اینستاگرامی @lexielimitless دنبال کنید.

منبع: dailyhive